IterBis
Trådstartare
Lånade hem en Prestige Sydney (dock blir det inte detta ex om köp, utan en exakt likadan 17"/34) idag för att prova. Jag tyckte att den verkade ligga bra. Den låg, vad jag kunde känna, stilla när jag red och han gick väldigt bra och verkade trivas. Det enda jag funderar över är om han behöver mer plats för manken? Den kommer inte på något sätt i kontakt med framvalvet och jag får in hela handen utan problem. Men får bara in två fingrar på höjden.
Har dock för avsikt att inom dem närmsta veckorna åka ut till sadelprovare, men vill gärna ha med mig 1-2 potentiella sadlar att prova. Vore intressant att höra vad andra tycker, så vad tycker ni?
Tilläggas bör att våran stallgång som han står på, består av grus och är allt annat än jämn, men man ser ju på ett ungefär. Lite bilder ur olika vinklar:
Såhär såg han ut efter ridningen på båda sidor (red utan schabrak):
Höger.
Vänster.
Har dock för avsikt att inom dem närmsta veckorna åka ut till sadelprovare, men vill gärna ha med mig 1-2 potentiella sadlar att prova. Vore intressant att höra vad andra tycker, så vad tycker ni?
Tilläggas bör att våran stallgång som han står på, består av grus och är allt annat än jämn, men man ser ju på ett ungefär. Lite bilder ur olika vinklar:
Såhär såg han ut efter ridningen på båda sidor (red utan schabrak):
Höger.
Vänster.