Hur tungt dra med bröstsele??

K

Kockan

Håller på att köra in mitt halvblod och tömkör för fullt med en gammal loksele som är JÄTTETUNG!!!
Om han någon gång ska bli inkörd känns det som jag måste byta till något lättare. Han är 170 cm hög och jag har ett h.....e att få av och på selen.
Jag kommer att köra rockard och antagligen släde på vintern. Att man kan dra rockard med brösta vet jag, men släde då? Om man har en ordentlig, bred bröstsele med baksele och så, duger det då? Vi ska ju inte dra timmer i skogen direkt.
Tacksam för svar. (från hon med ryggont!)

Liknande trådar

Körning Jag har precis köpt en ny körhäst som är hur go och trevlig som helst. Han är dessvärre inte inkörd med linor osv som man brukar utan...
Svar
3
· Visningar
2 826
Senast: gadriel
·
Körning Jag ska köpa mig en inkörd häst (vill ha en bruksnordsvensk) och håller på och funderar på vilken utrustning som ska inhandlas. Den...
Svar
4
· Visningar
1 419
Senast: trassel
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 270
Senast: Mezcal
·
Körning Har från flera håll nu fått höra att de enda lokselarna som duger något till är Tärnsjös. En ny Tärnsjösele ligger dock liiite över min...
Svar
11
· Visningar
5 999
Senast: agtatoon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.