Hur trivs ni i erat stall?

Sv: Hur trivs ni i erat stall?

Hur trivs ni med:
stallägaren
Trivs kanon ihop och rider tillsammans så ofta vi kan!

stallkompisarna
Bara jag och 1 till som har hästar inaccoderade. Men funkar ok. Träffar nästan aldrig henne.

Hästarna i stallet
Jättetrevliga! Alla är snälla mot varandra och går i samma hage. (4 st)

Miljön i stallet/anläggningen
Luftigt, rent, mysigt!

Ridvägar/träningsmöjligheter
Stor paddock men lyse och hinderpark. Kanon ridvägar! 5 km till ridhus, får låna trailer när jag vill.

stallägaren
Superbra. Jättetrevlig på alla sätt och vis, väldigt kunnig inom både hästvård, avel, ridning, mm mm och hjälper till väldigt mycket om det behövs. Hon är inte mesig och säger upp ens stallplats om man missköter sig, vilket är super. Hård men rättvis!

stallkompisarna

Samma där. Har bara stått på stallet 1 månad och är där lite udda tider så har inte lärt känna någon direkt men alla verkar trevliga och har bra hästsyn.

Hästarna i stallet

Jättesnälla och lätthanterliga.

Nybyggt stall och jätte högt i tak, därför jättebra ventilation och luft, bra kvalité på fodret också. Dock ganska leriga om än stora hagar.

Bra ridvägar och sådär träningsmöjligheter. Finns ju inte ridhus så blir jobbigt på vintern.

stallägaren
Mkt bra. Kompetent och rättfram. Dock kan jag tänka mig att det kan vara svårt att komma överens med denna ifall man är lite mesig av sig, då h*n inte är rädd för att säga vad h*n tycker, men för mig är det super. Allting går att lösa och h*n är lätt att prata med.

stallkompisarna
Överlag bra. Självklart finns det ett par som jag känner att jag inte vill lära känna, men då låter jag helt enkelt bli det. Vanligt hyfs kan man ha mot varandra ändå, men som sagt så är de flesta trevliga och roliga personer.

Hästarna i stallet
Har ingenting emot någon häst, och eftersom all hantering såsom in och utsläpp sköts av stallet, så märker inte vi inackorderingar av ifall någon är jobbig, men mig veterligen är det ingen som är det.

Stallet är trevligt med bra ventilation o högt till tak. Finns varmvatten på flertal ställen, bla spolspiltan. Superbra kvalite på strö, hö och kraftfoder. Bra och luftigt ridhus, enda minuset är att underlaget inte riktigt satt sig i ena änden, men det är mest en fråga om tid.

Ridhus, paddock och särskilt ridhus för longering. Finns rätt gott om ridvägar.

Liknande trådar

Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
14 931
Senast: lizzie
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 659
Senast: Karamello30
·
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
5 104
Senast: Cilla
·
Kropp & Själ Jag behöver hjälp. Mitt liv är ett ständigt pussel. Det är säkert fler som har det så men alla är vi olika och jag känner att det är på...
2
Svar
31
· Visningar
3 313
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar