Hur trivs ni i erat stall?

Rouise

Trådstartare
För mig är det otroligt viktigt att trivas i stallet med hästarna, med människorna, men stallägaren och men anläggningen

Tycker det vore roligt och höra hur ni andra har det i era stall.
Hur trivs ni med:
stallägaren
stallkompisarna
Hästarna i stallet
Miljön i stallet/anläggningen
Ridvägar/träningsmöjligheter

Jag börjar då:

Stallägaren
Trevlig karl, också ägaren till min medryttar häst, vi har alltid kommit överens och jag får ut mycket av honomdå vi ofta pratar trav och jag lärt mig mycket av honom som har så lång erfarenhet, han är en otrolig hästkarl men vi kanske inte har precis samma sätt att arbeta med ästarna, men vi funkar ihop
Stallkompisarna
Kommer överens med dom flesta, bättre med vissa, Speciellt en har kommit mig väldigt nära som alltid kommer med goda råd och nästan alltid lyckas få mig på bra humör när jag är extra tjurig, du vet vet du är!
Hästarna i stallet
Trevliga hästar överlag, Stallägarens alla hästar ligger mig varm om hjärtat och ett par har blivit mina älsklingar speciellt en. Vi har ett kollektiv stall så det blir att vi hjälps åt och ingen av hästarna är direkt besvärlig bara mer eller mindre krävande;)
Ett trevligt äldre stall som tenderar att bli både smutsigt och stökigt, försöker hålla iordning men det blir ibland sura miner över oredan. Älskar dock stallet som helhet och trivs jätte bra
Har en underbar banvall som bjuder till bra träningsmöjligheter både för vagn och för ridning, ett antal ridbanor runt om även ett ridhus. Mysiga skogar, möjligheterna är oändliga. på gården har vi också upplyst ridbana

Sv: Hur trivs ni i erat stall?

Hur trivs ni med:
stallägaren

- De fungerar hyfsat eftersom de inte är i stallet alls ;) Dvs ingen lägger sig i någonting utan de hyr bara ut boxarna. Dock kan de vara långsamma på att ordna saker som behöver fixas, men de gör dem oftast tillslut om man påminner några gånger...

stallkompisarna
- De är OK men inte så mycket mer. De är inte speciellt intresserade eller engagerade i hästarna, men de sköter åtminstone sina sysslor. Skulle jag få önska skulle jag vilja ha några som red och var träningsintresserade och seriösa med sitt hästeri så man fick lite utbyte av sällskapet. :)

Hästarna i stallet
- De är helt okej. Inga problem att hantera eller något.

- Den är bra.

- Mycket ridvägar av varierande sort. De duger absolut!
Tyvärr har vi ingen egen ridbana utan får rida i ridhus 5 min bort eller ridbanor 7 min bort (med släp). Grannen har ridhus men det är inte öppet ännu då de gjort om underlaget samt är nya ägare till anläggningen.

Underbaraste stallet i världen!!:love: Stallkompisarna är som min familj!! Problemet är att vi bara har en gammal fotbollsplan att rida på...

stallägaren
Vi kommer jättebra överens, och hon är supertrevlig!
stallkompisarna
Jag träffar nästan inga i stallet (vi är inte så många, 6 hästar och 5 ägare), men jag har inget emot någon och vi pratar oftast en hel del när vi ses.
Hästarna i stallet
En häst kan vara ganska brötig, men inte såpass att hon blir svårhanterad (man känner sig mest liten, hon är runt 170 och enorm åt alla håll och kanter).
Annars är det inga problem alls.
Det är ett gammalt kostall, så stallet ser verkligen inte flashigt ut på något sätt - men hästarna trivs. Ventilationen är bra osv.
Ägarna ärvde gården för några år sedan och renoverar väldigt mycket, så det ger ett ganska rörigt första intryck.
På gården finns en ridbana, men ganska så tråkigt underlag, så där håller man sig helst i skritt och lite trav.
Det är ridhusbygge på väg på gården! :laugh:
Stallet ligger max 20 min (i skritt) från en ridskola med mycket bra träningsmöjligheter, flera ridhus, paddockar, gräsbana, terrängbana osv.
Sen ligger det en enorm skog inte alls långt bort - mycket backar, sandtag osv.

Stallägaren
Trevlig människa med ungefär samma syn på hästhållning som jag. Lägger sig inte i hur hyresgästerna väljer att lägga upp allt kring sina hästar, är lätt att prata med och mån om att allt i stallet flyter på för både hästarnas och människornas skull. Sedan tar hon väldigt billig stallhyra också. :angel:

Stallkompisarna
Utöver stallägaren och jag är det bara en tjej till. Verkar vara en snäll person som har ett trevligt förhållande till sin häst. Dock är varken hon eller stallägaren några kompisar, vi håller inte den sortens kontakt utan pratar egentligen bara när det rör något med hästarna.

Hästarna i stallet
Helt OK. En är i mina ögon rätt bufflig och dryg vilket brukar resultera i en del svordomar för min del när det är ut- och insläpp, en annan är rädd om maten och hotar lite när man ska fodra i hagen, men det går.

Den är bra. Fint utanpå och bra ventilation inne.

Vi har en belyst gräspaddock, dock är den assymmetrisk och alldeles för liten så jag använder den i princip aldrig. Ridvägar finns det däremot gott om åt båda håll, man kan ta sig många mil upp i skogen på vissa av de där vägarna. Hade dock velat ha bättre träningsmöjligheter, en ordentlig ridbana med ordentligt underlag, hinderpark osv. Men för att vara ett litet privatstall med fyra boxar är det väl godtagligt, antar jag.

*kl*

Stallägaren:
TOPPEN! Hur gullig som helst, alltid trevlig, alltid intresserad av att höra hur det går med ens ridning osv. Man blir riktigt glad när hon kommer in i stallet.

Stallkompisarna:
Urtrevliga, lätta att prata med, hjälpsamma och helt enkelt TOPPEN!

Hästarna:
Det finns väl en eller två som kan vara lite på tårna men det gör inte mig något. De är alla ändå jättefina och mysiga att hantera.

Miljön:
Känns jätteskönt med ett lite mindre stall, är bara 5 boxar. På utsidan är det en gammal lada men insidan är fräsch och fin. Lite smala dörröppningar kanske men inget som jag haft några problem med. Charmigt med blandningen av det gamla och det nya. Härligt uppvärmd sadelkammare, hyfsade utrymmen att förvara grejer (och riktigt charmigt med gamla skåp, typ köksskåp, med blåmålade dörrar).

Ridvägar/träningsmöjligheter:
Miljön runtomkring kan ju vara lite sisådär vintertid, finns ett par stycken upplysta ridvägar men de är rätt hårda just nu. Sommartid är det lite bättre utbud (hittade ett fint sandtag mitt ute i skogen i somras...). Stallet har egen ridvolt med bra belysning och hyfsat underlag sommartid. Underlaget är lite halvtaskigt just nu dock pga att det är så blött och snö och tö om vartannat, men så är det ju på de flesta utomhusvolter här uppe i norr den här årstiden. Inget jag stör mig på. 5 km till ridhus som jag dock bara varit till en gång pga min lathet.

Så här trivs jag med:

Stallägaren
Underbart bra! Vi är på god väg att bli goda vänner!

Stallkompisarna
Stallägaren har tre hästar och hennes sambos dotter två, så dom ser man rätt ofta. Annars är det två äldre damer. De är jättegulliga, men känner dom inte så bra än.

Hästarna i stallet
Alla hästar, (utom min odåga då, haha) är väluppfostrade och trevliga att ha att göra med.

Stallet är inte direkt nytt, men det nödvändiga finns där och det är ljust och rymligt.

Ridvägarna sommarhalvåret är inte de bästa, ganska steniga. Men det har utlovats underbara och milslånga ridvägar vintertid, vilket jag längar till.
Ridbanan är dock toppen! Och min stallägare är instruktör, så jag tycker att det är jättelyxigt. Dessutom åker vi till ridhus och tränar en gång i veckan.

Såhär trivs jag med:

Stallägarna:

Världens gulligaste, speciellt en av dem har varit som en mentor för mig under det här första halvåret med min första egna häst. Hon har uppmuntrat, kommit med råd och svarat på mina tusen frågor. De andra två ser jag inte lika mycket av men de är jättesnälla de med. Det är bara den ena som kan vara lite svårtolkad ibland, då och då vet jag inte om hon är sur eller bara reserverad.

Stallkompisarna:

Har en stallbästis som jag inte vet vad jag skulle ha gjort utan. Precis som stallägaren har hon varit till så enormt stort stöd för mig, men inte bara i hästvärlden utan också i livet utanför stallet :love: De andra stallkompisarna har jag inte så jättemycket kontakt med men de är alltid trevliga att prata lite med när vi ses. Den enda som jag varit lite sisådär med fick jag veta att anledningen till att hon varit lite kort och "konstig" var att hon inte riktigt trivdes i stallet, och nu är hon uppsagd. Hoppas att nästa inackordering trivs bättre!

Hästarna i stallet:

Alla hästarna är trevliga och hanterbara och det känns väldigt skönt. Inga sura bitisar hos oss inte!

Miljön i stallet/anläggningen:

Det är högt i tak, öppet till nocken, vilket jag uppskattar väldigt mycket. I övrigt är det inget flashigt stall på något sätt, men hästarna trivs och det är lätt att hålla rent och snyggt i stallet så jag trivs också jättebra.

Paddock är under uppbyggnad så det känns skönt. I övrigt är det mycket gott om ridvägar om man vill rida lite längre (två timmar och uppåt i oändlighet) men lite dåligt om små rundor, finns väl egentligen bara två stycken... Men det kommer bli bättre när vi får paddocken, då måste man inte rida heller hur vi ska löshoppa och greja också. Super!

Stallägaren

Han är trevlig är dock inget i stallet förutom när han släpper ut hästarna, lägger sig inte i något i stallet..

Stallkompisarna

Är riktigt skit där, då jag senast idag blivit hotad av en i stallets kille att han ska slå mig kommit upp tidigare oxå då han sagt att om jag inte var tjej så skulle han slå ner mig. Vart utskälld av den andra systern oxå idag vart kallad du är så jävla uppkäftig och din jävla barnrumpa. Den tredje peronen kommer jag dock super överens med hjälps åt att ta in varandras hästar och vi tycker samma saker.

Hästarna i stallet

Hästarna är okej även om två av dem nog skulle må bättre av att galoppera på ängarna där det inte finns hosta och hälta på 3 ben. sen är den tredje lite bufflig och stor men det står man ut med

Mkt bra hagar (dock dåligt med sommarhagar nästa år) tyckerom stallet kanske skulle kunna byta färg så man slipper brunt men annars bra med ridbanna precis utanför stallet

Ridvägar är det riktigt ont om tyvärr :( finns några men de är redan riktigt uttjatade. Finns ridhus 10-15 minuter bort med bil (synd att man har svår lastad häst) ridbanna som är upplyst och hinderbod med iaf 5 hinder :)

Varför flyttar du inte? :O

kl
Stallägaren

Jättetrevlig och ställer alltid upp i vått och torrt, dock har vi inte riktigt samma syn på vissa delar inom hästhantering/-vård, rutiner ect. vilket blir ohållbart.

Stallkompisarna

Är helt ok, inga jag längtar efter att träffa eller har kul tillsammans med, men de går absolut att kallprata med över boxgallret.

Hästarna i stallet

Alla är jättegulliga, det är min som är lite dryg bara. Kan tänka mig att andra tycker han är lite störig ibland.

Väldigt vacker gårdsbild, välorganiserat och rent. Slitet men otroligt charmigt inuti, bra ventilation och stallmiljö. Jag skulle absolut inte banga på att själv bo/leva där, det är en av de vackraste platser jag vet.

Helt ok ridvägar, inga jätteupphetsande klätterbackar eller galoppstigar dock. En hel del bra skrittrundor. Det fanns ett jättebra fält där jag kunde rida runt och träna övergångar och tempoväxlingar i oändlighet tills bonden ilsket förklarade att man bara fick rida på ena sidan fältet (där det är jättegegga och omöjligt att rida). Pinsamt och trist.
Finns två ridbanor med dåligt underlag (tungt på ena, stumt på andra), ridhus färdigt nästa år.

Behöver jag tillägga att jag ska flytta? I helgen. Återkommer med hur det är då!

stallägaren Trevliga, pratar när vi ses och har man något att anmärka på lyssnar dom alltid.
stallkompisarna Vi pratar och rider ut tillsammans. Sen finns det väl alltid någon man inte klickar 100 med.
Hästarna i stallet Snälla för det mesta.. Busfrön=)
Miljön i stallet/anläggningen Relativt nybyggt så det är fräscht.
Ridhus 100 m bort, samt två ridbanor. Hyffsade vägar.
Dock lite skrittavstånd till dom riktigt bra galoppvägarna.
Men på vintern är det rena drömmen.=)

stallägaren:
Har på kort tid blivit en god vän. Vi ställer upp för varandra och kan prata om det mesta. Vi har samma syn på hästhållning, möjligtvis är hon lite plöttrigare med hästarna, typ rädda att de skall frysa vid regn, men hellre det än tvärtom.
Hon har lång erfarenhet av hästar och hästägande vilket gör att jag tryggt kan lämna pållan i hennes vård och veta att hon skulle se om ngt var fel.
stallkompisarna:
Har inga :O Inte än iaf. Gör mig inte så mycket men kan bli lite trist ibland, men oftast inget jag tänker på ens. Är ju i stallet för att hänga med pållan.
Hästarna i stallet:
Just nu bara min och en tvåårig ponnyskrutta. Ponnyskruttan är oftast bra och trevlig - dock ingen favorit, vi klickar inte.
Snart kommer dock två fölisar, känns lite scary så jag har noll erfarenhet av föl.
Miljön i stallet/anläggningen:
Nybyggt litet stall med fyra stora boxar och superfräsch luft - vilket jag älskar. Halvdörrar så pållarna kan titta ut. Bra hagar.
Massa bra ridvägar, ingen ridbana men det finns ytor att dressyra på, dock hade det varit skönt med en ridbana då och då, men inget som stör mig eg.

stallägaren:
Trivs bra med henne, hon är jättetrevlig :)
stallkompisarna:
Alla är trevliga. Jag umgås med några privat. Vi är ganska samma i ålder 25-40 och det känns som vi är ett gäng med ganska samma syn på hästar. Det är aldrig några problem att få hjälp om man är borta eller något annat.
Hästarna i stallet:
Hm alla hästarna är relativt väluppfostrade, finns två unghästar som jag inte hanterat än så länge. Min häst är väl en av de mer brötiga *rodnar*. Jag har ridit/rider två andra hästar lite när deras mattar är borta behöver hjälp eller när min häst har vilat pga olika orsaker.
Helt ok, inte superfräscht men inte hemskt stökigt/slitet heller. Stor paddock men lite stenig. Man saknar ju alltid ridhus när det regnar men fungerar ändå ok. hagarna är leriga men har blivit lite prepareade vid ingångarna så det är bättre. Sommarhagarna är däremot väldigt fina.
Ridvägarna är helt underbara, asfalt till preparerade grusridvägar som nog är ett par mil långa! :D Vår superbra tränare kommer till stallet nästan 2-3ggr per vecka och har både dressyr och hoppträningar tyvärr är hoppträningarna bara varannan vecka.

Behöver jag säga att jag ger mitt stall 4½ stjärnor av 5 :D Det absolut bästa stall jag stått i hittils.

stallägaren:
Hon och sin familj har största delen av hästar i stallet och dem är helt underbara! Hon är väldigt jordnära och pratar om allt möjligt. Hon är i stallet lika mycket som en annan och har samma syn på hästhållning som jag - det underlättar ju!
stallkompisarna:
Jag är den enda som är yngre i stallet, förutom stallägarens dotter. Detta fungerar dock super bra, snällare tanter får man leta efter! Det roliga är dessutom att alla drar med sina karlar till stallet där och jag skall erkänna att min Henrik inte är något undantag. Då kan gubbarna stå och mola och mocka och vi tjejer pysslar med hästarna under tiden.
Hästarna i stallet:
Alla hästar är väldigt väldigt lugna, vilket är jätte skönt. Det är en ganska salig blandning, från större nordsvensk till shettis. Super mysigt!
Nyrenoverat. Medd flera karlar i bilden, så byts en röten list te.x direkt när den hittas. Alla gör sin del. Det luktar riktigt mysigt av trä, fräscht spån och häst när man kommer in i stallet. Alla i stallet kan mocka ordentligt dessutom! Väldigt bra luft, den bästa jag andat i ett sådant stall. Inte jätte högt i tak, men extremt mysigt och väldigt stora boxar. Ankorna går gärna i rad och katterna jagar mössen och skriker efter kel.
Paddock med hinderpark. Antagligen har vi möjliget till ridhus längre bort, men har inte hunnit kolla upp dessa möjligheter. Har ju fått hem en åring som inte alls har nytta av det just nu. Men ordning och reda är a & o där!

Stallägaren
Jättetrevliga, och veterinärer båda två. Vi har inte alltid samma åsikter, om t.ex täcke, men de låter mig sköta min häst på mitt sätt. Är det nåt så tar vi upp och diskuterar det och kommer alltid fram till nåt som passar alla.

Stallkompisarna
Har inte så många, det är bara två hästar i stallet. Stallägarens dotter är trevlig och medryttaren till hennes häst är också väldigt trevlig. Medryttaren och jag har för det mesta samma inställning till hästskötseln. Sen har jag ju en egen medryttare till min häst, och hon är också jättetrevlig men jag träffar henne sällan i stallet.

Hästarna i stallet
Lugna och snälla att hantera båda två. Stallägarens häst är betydligt större och kan vara lite bufflig, men går snällt med grimskaft runt halsen (jag når inte upp för att sätta på honom grimman! :o ).

Ett litet, äldre stall och inte världens modernaste inredning. Ventilationen bygger på öppna fönster, vilket vi har hela vintern. Aningens lågt i tak, tur man har en liten häst som höjden är godkänd för. Stora gräshagar med vindskydd i alla hagarna. Det är rätt så bra ordning och reda, redskapen hänger där de ska och hästutrustningen förvaras i sadelkammaren (eller ryttarrummet som stallägaren säger). De andra är inte lika nitiska sopare som jag, och jag önskar mig en bättre kvast som kan sopa mer effektivt i golvets alla ojämnheter. :p

Har skogen precis utanför hagen och belyst paddock finns på gården. 10-15 minuters skrittavstånd till en större anläggning med ridhus.

Stallägaren
Kommer jag bra överens med. Ställer alltid upp om det är någonting (kör till busshållsplatsen även fast den bara ligger 600 m bort ;) ) Hon är verkligen jätte trevlig! Har stallet på gården så det är alltid någon hemma, vilket känns jätte skönt ifall någonting händer.
Stallkompisarna
Underbara människor! :love: Det är bara 3 inakorderingar med mig inräknat på 7 hästar. Stallägarens dotter (lika gammal som jag) och jag har jätte kul tillsammans när vi är i stallet. Så det är alltid kul att åka dit! :laugh: Dom andra är också jätte trevliga! Jag trivs verkligen med alla, vilket jag värderar högt för i förra stallet var det massa tjaffs som ledde till att jag flyttade där ifrån.
Hästarna i stallet
5 stycken islandshästar + 1 travare och en korsning. Alla är jätte lätta att hantera förutom en av islandshästarna som är unghäst och helt stenhård i huvudet! :eek:
Ingenting är i toppskick direkt men jag trivs. Det ända tråkiga är hagarna som inte är roliga. Men det är hemtrevligt ändå!
Det finns en pytte ridbanan precis bakom huset som är upplyst och med bra underlag. Ridvägarna är underbara!! 5 minuters skritt vid en åker gör att man kommer ut till en underbar travslinga :love:

Tycker verkligen om mitt stall och tänker inte flytta därifrån i första taget (:

Stallägaren
Trevliga bägge två, lantbrukare utan större kunskap om hästar utan hyr mest bara ut stallet. De lägger sig inte direkt i vad vi gör med våra hästar med andra ord. Snälla människor som är lätta att ha och göra med.

Stallkompisarna
Sisådär.. :( Ingen som är helt 100. Vi har väldigt många olika inriktningar på oss som ryttare. Sen finns det folk som man bara inte klaffar med heller. Ingen riktig vi-känsla utan var och en gör sina saker för sig själv. Men det är kanske jag som är bortskämd med stall där man blir som en enda stor familj? (åhh jag saknar er i Jönköping så :cry:)

Hästarna i stallet
Lite olika, finns väl någon häst som inte är så rolig. Men de allra flesta är helt OK att ha och göra med.

Ett omgjort Kostall (tror jag) och är väl så bra som det skulle kunna bli, hade inte sagt nej till bättre förvaringutrymme för foder och sadlar mm men det är svårt med en redan befintlig byggnad. Tycker annars det skötts väldigt bra, både den dagliga skötseln (av oss hyresgäster) och den lite större skötseln (bl a högtryckstvättas och målas stallet årligen av ägarna)
Hagarna har dock en tendens att bli ren gyttja vilket är ett litet minus. Väldigt bra sommarhagar dock.

Så bra ridvägar man kan få så nära Malmö som stallet ligger. En helt OK paddock med bra belysning och hinderpark (för den som är intresserad av hoppning). 5min (2 för mig :angel:) skrittväg till "grannens" ridhus. Är dock inte det minsta imponerad av detta och undviker in i det längsta att behöva rida där (sämre underlag, inga speglar, träffar folk som rider som jag vet inte vad :eek: = går ej att rida ordentligt)

jag bor nu i eget stall men när pollan skulle sättas igång efter hälta så var hon inacorderad hos en tävlings ryttare. som jag jobbat hos
stallägarentrevliga men det blev ett avstånd mellan oss när jag slutade hjälpa till i stallet varje helg
stallkompisarna fanns inga, jag var i stallet på kvällen pga skola och då var det ingen där.
Hästarna i stallet mysiga och lätta att hantera^^ förutom en som gillade att gå på grannarnas nerver:P
Miljön i stallet/anläggningen bra, nybyggt och de höll på att bygga mera boxar, allt var i ordning och det fans plats för allt. hagarna var trista då de gick i samma året runt (inget gräs), ägarna bodde på gården så det var tryggt.
Ridvägar/träningsmöjligheter inga ridvägar förutom en stig runt om åkern, bra padock men man fick inte använda den när det regnat, de höll på att bygga ridhus som jag kunde få rida i gratis men tji fick jag då de plötsligt sa att de tog 3600kr om året för tillgång till både padock och ridhus. närmaste ridhus/paddock liggen en mil bort och jag har varken släp eller körkort:(
hemma nu så har jag varken ridvägar eller paddock att rida i, får skaffa körkort och be pappa om släp^^

Senast ändrad:

Stallägarna
Alldeles utmärkt! De är supersnälla och goa, väldigt hjälpsamma och vi är väldigt bra vänner allihop i stallet och kommer överens om det mesta :) Är vi inte överrens löser det sig alltid på enkla sätt. Väldigt lättsamma människor.
Det går lätt att prata med dem om det är ngt man undrar eller har synpunkter på..
Man känner sig välkommen och man är aldrig i vägen, frågar dumma frågor eller gör fel saker etc, känner mig som hemma helt enkelt, och väldigt trygg.

Stallkompisarna
Är jag, syster, mamma och så de två som bor på stället, så ja jag är jättenöjd med stallkompisarna ;)

Hästarna i stallet
Jättetrevliga, tre goa valacker som jag tycker mycket om, 1 är min och så 2 till, en syrran rider och så deras unghäst. Inga problem öht med dem.

Stallet är verkligen jättefint och hagarna är också jättefina och stora, inget att klaga på alls där.

Ridvägar i skogen finns i massor, liten ridbanan med belysning hos grannen som man får låna och ridhus kör man till på 20-25 minuter, så det är absolut ok. Visst hade det varit trevligt med egen ridbana "hemma" (och helst ridhus det vill väl alla ha!) men vi klarar oss bra.

Jag har bara stått i nuvarande stallet i lite över en månad, men hittils tycker jag såhär; :)

Stallägaren
Trevlig och "okomplicerad" haha, inget negativt att säga alls. Han har inte häst själv utan driver bara stallet, sköter underhållning av stallet och bygger just nu ridbana, bygger nya boxar osv så han är delaktig och engagerad ändå!

Stallkompisarna
Jättetrevliga allihopa som jag stött på, det är bara två andra hästägare förutom jag själv, men det är fler som rör sig i stallet, tex familjemedlemmar, medryttare osv. Alla är trevliga och det är bra stämning i stallet!

Hästarna i stallet
Det är goa hästar allihopa, bara 6 stycken just nu inklusive min egen. Ingen som är direkt svår att hantera utom en liten shettis som busar lite ibland haha. Gillar allihop!

Ett nybyggt stall med bra luft och stora ytor, inga smala stallgångar och låga takhöjder här. Det absolut "bekvämaste" stall jag stått i, med stor spolspilta med varmvatten, gödselplats inomhus, uppvärmd sadelkammare och fikarum etc. Mycket fint stall, utan att det förlorar "mysfaktorn"!
Bra hagar och mycket utevistelse vilket jag tycker är viktigt.

Det här är inte exemplariskt, ridvägar finns me inte lummiga skogsrundor som jag varit van vid innan. Men stallet ligger i en bergssluttning, mycket fina omgivningar om man bara är lite kreativ! ;)
Ridbanan är under uppbyggnad så när den är färdig kommer träningsmöjligheterna vara mycket bättre! Dock har vi bara 10 minuter med transport till min hemmaklubb med ridhus.

Liknande trådar

Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
14 931
Senast: lizzie
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 659
Senast: Karamello30
·
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
5 104
Senast: Cilla
·
Kropp & Själ Jag behöver hjälp. Mitt liv är ett ständigt pussel. Det är säkert fler som har det så men alla är vi olika och jag känner att det är på...
2
Svar
31
· Visningar
3 313
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar