Hur tränar man upp skänkeln?

F

Fiix

Hej!
Jag skulle behöva tips på hur man tränar upp skänkeln, det är så att min häst som är en travare kan galoppen i båda varven, men svårt i det vänstra, som inte är hennes fel, utan mitt för jag har en för "liten" vänsterskänkel :crazy: Säger min tränare iaf ... Jag tror också det beror på mig eftersom på ridskolan går det också bättre i höger varv ...

Har ni typ några tips eller övningar hur man tränar upp skänkeln?

Tack för svar ;)

Sv: Hur tränar man upp skänkeln?

Jag förstår inte redigt vad du menar med att träna upp skänkeln?

Tror det är koordinationen (är det väl?) du skulle behöva träna på. Gör ALLT med vänsterhanden.. ;)
Mocka osv åt "fel håll".

Det är många som har problem med att de är ensidiga och det är en övningssak.
Kan inte komma på så mycket mer än att rida mycket i vänstervarv, medan någon kommenterar din ridning.
Gärna vid longering. Så de kan rätta dig när du sitter snett osv.

Försök känna hur du sitter i högervarvet och härma det sen i vänstervarvet. Det fungerar super på mig!
Sen är det bara att träna,träna,träna. Det kommer med tiden! ;)

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 738
Senast: mamman
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 271
Senast: JohannaB
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 393
Senast: Roxy
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar