Hur stor och vilken färg?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Remix

Trådstartare
Hur stor lär avkomman bli och vilken färg om

Pappan:
Brun, Bruten bläs & snopp 139 cm

Farfar:
Brun 147 cm (tror han har en liten bläs eller liknande)

Farmor:
Brun, Stjärn vtbff 142 cm

Mamman:
Skimmel 147 cm (Har för mig att hon är lite brunskimmelaktig)

Morfar:
Skimmel, Bläs vtul vtbff 142 cm

Mormor:
Brunskimmel 147 cm

Sv: Hur stor och vilken färg?

Ren gissning men brun är ju en rätt stark färg och den återkommer, i och försig gör skimmel också det men jag tror brun allternativt skäck

den blir inte skäck
blir brun eller brun som skimlar av. verkar inte finnas så mkt annat att välja på där

Brun eller skimmel född brun (alternativt konstantskimmel men lite för vaga beskrivningar). Kan även teoretiskt bli fux. D-ponny är väl en trolig gissning.

Färg finns det för övrigt redan en låååååååång tråd om.

Vad gäller färgen så finns det en samlad färgtråd, som du hittar via den nålade regeltråden. Och för att detta inte ska bli en färgtråd #2 låser jag nu den här tråden.

Vad gäller storleken så är föräldrarna förhållandevis likvärdiga storleksmässigt, så någonstans i trakten av föräldrarnas storlek förmodligen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi står i kö till ett par kennlar. En kull är jag lite nyfiken på vad det kan tänkas bli för färg, och om det går att förutspå? Mamman...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 521
Senast: Monkie
·
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 371
Senast: fio
·
Western Jag har skaffat ett nytt quarterstosto som jag tänkte betäcka i år. Men känenr mig så oerfaren inom quarterstammarna så jag vet inte...
2
Svar
37
· Visningar
6 419
Senast: alazzi
·
S
Avel Vad kan det bli för färg av detta? Pappa: brun stickelhårig farfar: skimmel (grå) farmor: skimmel (brungrå) Mamma: mörk fux...
Svar
1
· Visningar
993
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka