hur stor är din katt?

wtf

Trådstartare
verkar ha fått ett miniexemplar av en kisse :p
hon är 1½ år, steriliserad och väger knappa 2 kg! bör jag förvänta mig att hon växer mer? (förutom på bredden :D) hon har varit kastrerad i ca 8 mån.

hur stora är era 1½ åringar?

Sv: hur stor är din katt?

Molle är bara ett halvår och väger troligen mer än 2kg redan, haha.
Han vägde 1,5kg när han va 4½-5mån ca, och nej han är inte fet bara stor!! :smirk: :D

Min Rustie, Devon på 8 månader väger 3.6 kg. 200g är nog övervikt, sviter från då de åt torrfoder en period, på väg bort nu :p

Oscar, lillkillen av samma ras, drygt 6 månader väger 2 kg.

verkar ha fått ett miniexemplar av en kisse :p
hon är 1½ år, steriliserad och väger knappa 2 kg! bör jag förvänta mig att hon växer mer? (förutom på bredden :D) hon har varit kastrerad i ca 8 mån.

hur stora är era 1½ åringar?

jag har två katt honor på ett år om någon vecka, steariliserade, som båda väger 1,5 kg vart. vet inte om mina växer mer heller...men små e de! :crazy: men inte magra eller så, utan till storleken. de får massor av bra mat så det e de ingen brist på :D

Min bengalkille är knappt 5 mån och väger ca 2.9 kg och då är han smäcker i kroppen.

Min lillkatt är nu 4½ år och väger 1.6 kg när hon var 1½ år så vägde hon ca 600g.
Katter brukar nog inte bli så mycket högre efter 2 års åldern men blir grövre i kroppen.

Min lilltjej är snart 1 år och väger knappt 3 kg (perser).
Min perserhane är ganska grov, är 1 år och väger ca 5 kg.

Min blandras (perser/norskskogsskatt) är 2 år och väger 6 kg, men han är stor, inte tjock.
Samma sak med min älsta hane, 9 år och väger ca 9,5 kg.
Det två är dock kastrerade.

Jag lyckades väga molle igår och han vägde runt 4,1kg, mer än va jag trodde. ;)

Min katt vilma väger 3,4 kg, och är en mellanstor kisse på 2 år...

Min hona är tre år och väger inte många gram över 3 kg, om hon ens kommer över den gränsen. Många frågar om det är en ungkatt, för att hon är så liten och klen.

Min Måns är 10 månader gammal och han väger redan 4 kg. :D Inget av det är övervikt dock, han är helt bara väldigt... stor/lång. Men både veterinären och jag tappade hakan när vi vägde honom. :D

Abbie vägde 5,2 kg som nybliven 2-åring. Men det är en stor ras och hon är rätt stor för att vara hona.

Maja vägde 2,9 som 1,5-åring. Nu (3 år) väger hon ca 3,5. Hon har breddat sig mycket, det är en ras som utvecklas sent. Hon ser dock fortfarande väldigt slimmad ut, många blir förvånade att hon väger mer än vår större hankatt men det är ju för att hon är stenhård i kroppen, bara muskler.

Hon är pytteliten det går fortfarande att bära henne med en hand här är hon med en av mina andra katter:love:
Tessi1.jpg

Min honkatt Diezel är 1 1/2 år osteriliserad och väger 3, 5 kg.
Whizkey är 4 1/2 mån och väger 2, 7 kg, så jag hoppas att han blir stooor :p

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
612
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
792

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka