Hur ska jag styla min lilla toa?

V

Vanillie

Hej bukefolket.
Skulle behöva tips på hur man kan få en liten liten toa att bli lite roligare. Vi har nyss "renoverat" den från att ALLT var mintgrönt, väggar tak lister dörren tja d mesta.

Nu är allt vitt, nästan iaf. porslinet väggar tak dörr och lister är vita, på golvet finns en plastmatta(golv alltså) i svart och ovanför toastolen har vi två svarta hyllplan ist för det groteska badrumsskpået från 60talet, och utöver detta finns två svarta smideskrokar till handdukar. Fräscht..men lite trist :/

När man öppnar dörren så har man toan till höger och handfat till vänster med spegel över men rätt fram finns en eh.."stor" vit vägg med inget på. Där vill vi inte skruva/spika heller då vi fick ta bort en hel del saker från den och murstocken är bakom så det blev mkt spackla efteråt.

Jag vill ha något på den väggen men kan inte komma på vad. Har letat efter wallies, väldigt mkt smidigare än att måla/tapetsera, men hittar inget kul alls, har hittat en billig fototapet på rusta med ett vattenfall med grönt runt för en liten peng, men det känns lite för mkt på något sätt?

Måla tänkte jag först, med någon form av schablon, så jag har testat detta lite på diverse andra saker som inte var lika stora och det blev förjävligt, jag var inte alls duktig på det.

Vi har också funderat på om man ska skriva något på väggen, men vad?

Tja färgen ska ju då vara näst intill spygrön :angel:

kom GÄRNA! med förslag och tänk på att jag inte är duktig på att måla alls :)

Sv: Hur ska jag styla min lilla toa?

Till dess att du kommit på det perfekta, så kan du ju hänga ett stort snyggt tygstycken på väggen/i taket.

Säger som föregående,
tyg i något fint mönster som du kan byta när du ledsnar,
antingen fastsatt i tak eller väg, med vajer, kardborre + träbit + dubbelhäftande kardborre, eller om du vill ha det uppspänt på en trä-ram
eller frigolitram tex.

Eller köpa ett färdigt väggord, så slipper du måla :)
Finns ju massor på de flesta webshoper som har inredning, eller
blocket o tradera tex.

Jag tycker fototapet med vattenfall lät lite 80-tal,
men gillar du det så varför inte :)
Men risk det blir 'grillrigt' och tappar det rena, fräscha intrycket.

Tavellist eller enkel hylla kanske ni kan sätta upp,
blir ju bara nåt hål och går att variera vad ni ställer
på till allt från tavlor till burkar, ljuslyktor osv.

Ni kanske kan måla hela väggen, ist för tapet? Fler-färgad eller enfärgad,
eller typ randig i svart, grått, vitt, silver och olika breda ränder tex (vågrätt) verkar vara poppis nu :) Tog bara svart som exempel eftersom du skrev att det var svart ni använt er av.

Kanske kan ni sätta upp några foton, tavlor etc, det blir ju minimala hål om ni använder liten spik eller sätter upp på annat sätt.

Det finns ju vägghängda ljuslyktor och liknande i olika storlekar,
kanske nån sån? Eller flera? På rad, olika höjder?
Kanske nån vägg eller takhängd urna (kommer inte på vad det kan tänkas heta) med en grönväxt i?

Kan ni inte måla med sådan där magnetfärg på väggen så att ni kan sätta upp saker med magneter?

250graphitemodboard.jpg

7921_02.jpg

Så kan ni ha olika dikter där beroende på vad ni har för gäster eller vad det är för årstid. Det finns ju allt ifrån fina dikter om blommande ängar och kärlek till lite mer skämtsamma meningar såsom:
1. För undvikande av obehag bör åtminstone toalettens lock lyftas innan användning.
2. I denna toalett och dess omgivning råder totalt fiskeförbud.
3. Speciellt dåliga magar hänvisas till toalett i annan bostad för att undvika luftföroreningar i denna omgivning.
4. Långsittare bör observera att måltider inte serveras på denna toalett.
5. Försök att simma mot dörren om översvämning uppstår.
6. Vid akut pappersbrist får ej tapeter eller handdukar användas. Du hänvisas istället till att torka dig med dina kläder.
7. Efter uträttat behov - lägg gärna fem kronor i skåpet.
8. Vänligen undvik att använda toalettvattnet för ansiktstvätt eller hårtvätt.
9. Vid duschning och tvätt är det förbjudet att använda toalettborsten för exempelvis skrubbning av rygg.
10. Alla kombinationer av dessa toalettföreskrifter sker på egen risk.

Liknande trådar

Hemmet Ja.. Jag vet inte var jag ska börja.. Förra året i december blev det, efter tre års bönande och tjat, klart med att min hyresvärd...
Svar
7
· Visningar
1 886
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama