J
Johanna223
Jag har en häst som är connemara/fullblod. Jag tog hem honom för 2-3 veckor sedan, han var inte riktigt tjock, men lite överviktig. Så nu undrar jag hur jag ska kombinera träningen med foderstaten!
Just nu får han: (uppdelat på morgon och kväll)
ca 0,5 kg betfor
ca 1 kg havre
6 kg hö
en massa mineraler
Jag rider honom:
i genomsnitt 4 dagar i veckan i paddocken, då rider jag ungerfär 1 timme. Vi brukar då träna på LA nivå ungefär. (har kapacitet för MVS:B)
Jag har hoppat honom 1 ggn, hur många ggr i månaden ska jag hoppa? han tycker att det är kul, har kapacitet för 140, är 150 cm. hittills har jag hoppat honom en ggn (90cm som mest).
Dom andra 3-4 dagarna rider jag ut och låter honom koppla av från arbetet. Mitt mål just nu är att tävla 80 i höst. Och LC:1 till vår.
Tacksam för hjälp!
Just nu får han: (uppdelat på morgon och kväll)
ca 0,5 kg betfor
ca 1 kg havre
6 kg hö
en massa mineraler
Jag rider honom:
i genomsnitt 4 dagar i veckan i paddocken, då rider jag ungerfär 1 timme. Vi brukar då träna på LA nivå ungefär. (har kapacitet för MVS:B)
Jag har hoppat honom 1 ggn, hur många ggr i månaden ska jag hoppa? han tycker att det är kul, har kapacitet för 140, är 150 cm. hittills har jag hoppat honom en ggn (90cm som mest).
Dom andra 3-4 dagarna rider jag ut och låter honom koppla av från arbetet. Mitt mål just nu är att tävla 80 i höst. Och LC:1 till vår.
Tacksam för hjälp!