Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag använder det inte själv men stallägaren använder det och det luktar som en gödselstack i hela jäkla stallet nu. Efter 1 dags användande av det. Jag får kväljningar av att gå in i stallet.
För ungefär en månad sedan sedan kom jag till stallet och det luktade ungefär som du beskriver. Såg då att en av balarna var ordentligt möglig. Den stod lite vid sidan av på väg att slängas och en ny fräsch bal var öppnad.
Nej, hösilage ska inte lukta ammoniak, då är det något som är fel.
Hösilage ska lukta lite syrligt, fruktigt som banan eller, som någon annan skrev, juicy fruit-tuggummi.
Jag vet hur ett bra hösilage ska lukta men jag tycker ändå det luktar skunk! Jag vet att vårat silage är bra, luktar rätt, men JAG tycker det luktar allt annat än frächt, tuggummi, gott osv.
Nu för tiden så har jag vant mig vid doften och reagerar inte så för det, värre första året jag använde det och innan då jag bara hjälpte till i stall med ensilage *pyton* det stank i hela stallet och jag höll andan när jag skulle nära balarna.... Tänkte att hur i hela friden kan dom använda detta stinkande till foder Att hästarna äter det osv.
Tror inte det behöver vara fel på erat silage, det är snarare så att vi uppfattar lukten olika.
(Det är väll samma sak som att vissa människor älskar bananer och andra spyr av dom?!)
Foder & Strö
Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Ekonomi & Juridik Så tråkigt med olyckan. Tyvärr skulle jag säga att det blir svårt att reklamera köpet pga denna händelsen.
Jag förstår att du är livrädd...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.