hur sitter detta hackamore???

Sv: hur sitter detta hackamore???

ok... få köpa ett nytt träns då...hehe.. sista hålet på bägge sidorna.....

Jag hade hissat upp två hål på varje sida (som jämförelse). Om du behöver använda det innan du köpt nytt träns (eller nya sidstycken) så kan du ju alltid stoppa något under nackstycket, en bit skumgummi eller liknande och tejpa/linda fast.

Tycker det sitter lite väl långt ner.. försök höja det.. Som polly_mulle sa så försök sätta fast något i nackstycket så det höjs. Kanske ett nosludd med något i.. Ja prova dig fram..

:angel: Tycker dt är lagom höjd. ríder med hacket i den höjden på min medryttar häst och både jag och hennes ägare tycker att det är bra!

Lundby_love skrev:
:angel: Tycker dt är lagom höjd. ríder med hacket i den höjden på min medryttar häst och både jag och hennes ägare tycker att det är bra!

Men för hästen kan det bli besvärligt med andningen. Dessutom är brosket så långt ner på nosen känsligt. Bättre högre upp där det finns ben. Ett hackamore är ett skarpt bett.

Hälsning Maja

jag tycker det är lite för långt ner,vi gjorde så att vi gorde några extra hål med en håltång,så nu sitter det bra på våran,ett hackamore ska sitta ganska högt upp....

japp.. ska se fall det gå att göra extra håll i tränset ...
ska in till stan och köpa ett nytt i morgon...

Som sagt, höj två hål på varje sida.

tänk engelsk nosgrimma när du passar in det.

Köp nya sidstycken om det går, så slipper du betala så mkt. (Köp kortare.)

Liknande trådar

Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
2 183
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 066
Övr. Hund Hej! Har en Sankt Bernhard på ca 3,5 år. Han är rätt stökig av sig och har varit det mer eller mindre hela sitt liv men nu senaste...
Svar
14
· Visningar
1 806
Senast: Grazing
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
2 273
Senast: kamomillo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar