hur sent är det normalt att de vänder de sig??

Status
Stängd för vidare inlägg.

mino

Trådstartare
Var hos bm idag och min bebis har vänt tillbaka till sätesbjudning, är i v 33+1. Eftersom jag har en ganska stor muskelknuta (gravidrelaterad) i magen sa bm att man förmodligen inte gör vändningsförsök pga den. Men jag känner att det vore skönt att ha en "deadline" då man vet vad man ska ställa in sig på, om det blir planerat kejsarsnitt eller inte. Finns det någon vecka då alla bebisar normalt har vänt sig nedåt, då man kan med hyfsad sannolikhet kan konstatera att de som ligger i sätesbjudning inte kommer att vända sig? Är det någon klok buke-människa som vet?
 
Sv: hur sent är det normalt att de vänder de sig??

Jag vet inte riktigt. Men hos förstföderskor brukar väl bebisarna vända sig rätt och även fixera sig ganska tidigt? Fast inte hos alla förstås.

Men är det helt uteslutet att föda i säte om den inte vänder sig?
 
Sv: hur sent är det normalt att de vänder de sig??

Jag gjorde ett vändningsförsök ca 6v före bf, de ville inte göra tidigare pga viss risk för att förlossningen kan sätta igång vid vändningsförsök, min envise kille ville INTE vända på sig och jag fick värsta blodtrycksfallet pga bricanylen som man får för att musklerna ska slappna av, min sambo trodde jag skulle dö och jag trodde att jag skulle kvävas (fick svårt att andas). Jag anade i och för sig att han inte skulle vända sig av sig självt eftersom han hade varit med huvudet under mitt revben i nån månad vid det laget vilket gjorde att jag inte kunde sitta upp:crazy: men det var inte fråga om ngn "deadline" på det sättet, jag fick tid för planerat snitt 1 v före bf men ultraljudades innan snittet och om han hade vänt sig då han jag inte snittats utan fått åka hem, men han var ju som sagt inkilad med huvudet under mitt revben så jag visste ju att han inte hade vänt på sig...Jag hade troligen fått föda vaginalt om jag verkligen hade viljat men vågade inte ta det beslutet om något hade gått fel, tror att de flesta sjukhus rekommenderar snitt vid sätesbjudning hos förstföderskor men det kan du diskutera med din bm.
 
Sv: hur sent är det normalt att de vänder de sig??

Min sista bebis hade vänt sig med huvudet nedåt i v 37 (har jag för mig att det var). Det var i slutet på veckan så jag fick tid för vändning på måndagen.. Under helgen var det ett MYCKET obekvämt bökande i magen och när måndagen kom så låg hon åt rätt håll igen!
 
Sv: hur sent är det normalt att de vänder de sig??

Det verkar som om många sjukhus anser att det är för stora risker för barnet om huvudet kommer ut sist när det gäller en förstföderska.

Jag blir inte lessen om det blir ett snitt men nu har jag gått och väntat på att få klartecken om muskelknutan skulle vara i vägen för förlossningen och det är den inte längre (fick jag reda på mha UL förra fredagen). Och så kommer det en ny grej som gör att jag inte vet vad jag ska ställa in mig på. Jag inser ju såklart att det alltid kan bli akutsnitt, men blir det en förlossning känner jag att jag vill ladda mer mentalt. Och det är svårt att ställa in sig till 100% på förlossning om man har ett kanske hängande över sig.
 
Sv: hur sent är det normalt att de vänder de sig??

Aha, intressant att den fortfarande kan vända sig i v 37!

En fråga: vad var det för storlek på din bebis?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har läst, följt, försökt stötta och vara där för andra här på buke som skrivit om sina problem. Tänkte aldrig att jag en dag...
Svar
9
· Visningar
2 927
Senast: Milene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Provridning
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp