Hur rörliga och vakna är era spädisar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Timsetim

Trådstartare
Mina tvillingar är 5 veckor imorgon. Så fort Hugo får chansen att spjärna emot med fötterna så gör han det, det har blivit närkontakt både med min näsa och med väggen vid skötplatsen. När vi lyfter benen/benet på honom så vänder han sig på ett kick. Alice är lite lugnare men börjar också skjuta ifrån med benen. Båda har jag hittar på tvären i sängen!! :o Kändes lite obehagligt när de låg helt under täcket, men de sov som små grisar och verkade mycket nöjda. :D

Det är möjligt att jag haft fel när jag inbillat mig att så små barn bara ligger som små dockor. :angel:

På bvc pratar sköterskan om vakentid. Mina kan utan problem vara vakna 6 timmar i stöten. Tack och lov så infaller deras vakentid på dagen och oftast så sover de hela natten. En "dålig" natt är de uppe och äter en gång. Det är väl bara att tacka och hoppas att det håller i sig! Ibland kan det dock vara svårt att veta hur man ska underhålla dom.

/Timsetim, stolt och glad mamma!
 
Sv: Hur rörliga och vakna är era spädisar?

Vilken tur du har med dina "dubletter" det går ju an om bebisar är vakna dagtid...
Jag minns att någon av mina kröp uppåt i sängen så att det såg ut som han/hon försökte stånga sig ut.
Dottern skulle stå upp när man höll i henne från ca 2 mån, det var jättejobbigt att hålla upp henne hela tiden och något mysande i knäet med bebis var det inte tal om.
 
Sv: Hur rörliga och vakna är era spädisar?

Oj 6 timmar i sträck låter jättelänge. Min dotter är fortfarande bara vaken i ca 4 timmar och hon är ju 7 månader nu... En riktig sömntuta - skönt för mig :D

Hon har varit rätt rörlig i sängen från början. Tur man har spjälskydd på sängen...! Nu rör hon sig jättemycket eftersom hennes högsta nöje är att stoppa in fötterna i munnen :crazy: och när benen dimper ner dimper de ner lite varstans - gärna utanför spjälorna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp