hur räkna?

S

sax

Okej, jag har totalt hjärnsläpp!!!

Jag tänkte att jag skulle räkna lite på foderstat med hjälp av freefarms program.
Hur ska jag räkna med hösilage istället för hö så att det stämmer in i programmet?

ex på silage; torrsubstans 40% smrp 42 mj 5,6

hjälp!
 
jo, jag vet att de "säger till" med fel kvoter, men jag tycker det funkar hyffsat med att kolla totala summan osv... :bump:
 
jag oxå.. det funkar bäst, kan man ändra som man vill och så vet man juh hur det fungerar.. de man inte vet hur de fungerar har man ingen nytta av anser jag.. :)
 
Varför inte använda Hippocampus foderstatsprogram istället ? Då slipper du ju bry dig om att omvandla...är bara sätta in TS halten utan att räkna om.
 
jupp, har räknat ut va han behöver för hand...*pust*
enligt freefarm 88 mj, 528 smrp, enligt mig; 124 mj och 643 i smrp.

Men om jag sätter in mina värden på hö, och kraftfoder borde väl själva uträkningen bli riktig, eller? Om jag bortser vad programet i sig "säger till" om?

:crazy:
 
Har inte fått svar på det ännu....vet att det var ca de värderna som jag uppgett.
Ska få pappret från stallägaren idag!
 
du har så rätt :bow:, jag lyckades skriva 643 istället för 743 i smrp (743,8 idiotnoga)
vill helst ligga ännu högre i protein/mj kvot egentligen, han är svårfödd...

Jag återkommer till dig ang räkenskaper :bump:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hejsan Jag behöver lite hjälp med hur jag ska tänka kring min hästs foderstat:) hon är en lättfödd fjordhäst som tidigare varit i...
Svar
18
· Visningar
1 371
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 588
Senast: Lhas
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 656
Senast: emma-vsm
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 635

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp