Hur mycke litar du på din hund?

E

Ego

Min hund skulle varken vinna en lydnadsklass eller på en utställning men är helt övärderlig för mej.
Hunden vaktar mitt hem och mej på ett väldigt bra sätt. Om någon närmar sej mitt hus morrar hunden. Att hon sedan skulle välkomna eventuella inbrottstjuvar med en våt puss och en viftande svans vet ju inte tjuvarna ;)

Hon skäller aldrig i onödan utan enbart när någon närmar sej huset eller stallet.

Utan hunden hade jag nog varit ganska rädd för att bo ensam ute i ödemarken. Jag litar på henne och hon gör mitt liv mycke lättare.

Hur mycke betyder din hund för dej när det gäller vad hunden faktiskt gör för dej? (menar inte hur mycke man älskar sim söta hund utan vad det gör och utför som underlättar ditt liv)

Jag har på senare tid börjat träna min hund att hämta saker, släcka lampor och gå iväg med disk. Så innom kort kan jag bara sitta i en fotölj och få hunden att utföra allt. Snacka om bekvämt liv!
;)

Sv: Hur mycke litar du på din hund?

Min hund ger min gråa hår redan nu. Perfekt, varför vänta till 50?

Hon har gett mig städmani - släpper ju hår ta mig fan överallt. Tvätta oftare måste jag ju göra också, och det är ju bra?

Låter mig träna på min basröst varje gång hon gjort något dumt (sisådär 10 gånger per timme). Kan ju komma till användning om jag får för mig att börja sjunga i kör.

Motion får jag också, speciellt i armarna. Du förstår, hon drar ju lite, hoppar och studsar en del. Då får man ju hänga med lite i svängarna.

Tålamodet mitt tryter hon ju en del på, och det är ju bra dagen då jag får barn.

Vidgar mina vyer när jag upptäcker att hon hellre ger mig fingret än sätter sig ner på blött gräs. Alla hundar är tydligen inte mattekära.

Vig, blir jag också. Hon lyckas ju trycka in alla sina 100 leksaker på de mest konstiga ställena. Man skulle ju hoppas att hon, efter flera misslyckade försök att få tag på leksaken igen, helt enkelt ger upp. Men icke. Tar du inte fram leksaken får du stå ut med hennes gnällande i en timme. Minst. Därför bara måste du ta fram den. För att fem minuter senare behöva göra det igen. Och igen. Och igen. Jag skulle slå en elitgymnast med häst(hund?)längder.

Den dominanta sidan av mig själv har jag fått ta fram mer och mer, och det är ju bra inför en framtida chefroll? Hon är ju tydligen inte helt bekväm med att matte bestämmer här hemma.

Hon har fått mig att bli en jävel på att plocka undan efter mig. Är det i huvudhöjd med hunden, ser intressant ut eller luktar intressant, eller om hon bara är allmänt jäkla uttråkad, ja då kan du ge dig fan på att hon gör något med den. Ingenting är säkert.

Ja, vaktar gör hon ju också såklart. Trots att jag inte vill. Gör mig uppmärksam på andra hundar genom att göra sig så stor som möjligt, gruffa och dra som tusan. Det kanske också är användbart?

Kort och gott. Jag har en 8-månader gammal boxervalp. Vad har du?

:angel:

Ingen 8-månaders boxer valp i alla fall! Vilken lättnad! :o
Jag har en snäll och go hund som bara retar gallfeber på mej ibland. Oftast efter grannarnas grillfester då hon släpar hem förkolnade rester av deras kött (och antagligen innom kort kommer att dö för att hon tuggat på F-ben) och sotar ner hela mitt hem.

Jag valde nog ras lite bättre än dej för jag valde en BYRACKA :crazy:

Hon går fint i koppel om man bortser från att hon drar åt alla håll och försöker fälla mej genom att göra en volt runt mina ben lite då och då. Men jag har lärt mej att hoppa över dessa dödsfällor och slingra mej ur koppelhärvor.

Boxer blir trevliga vid två års ålder har jag hört. Stå ut och ha tålamod! *ger styrka*
Om sisådär 1½ år har du en trevlig hund som inte ger dej gråa hår.

Vid två års ålder?! Herregud, jag undrar vart du hört det ifrån. Inte kan det ha varit en boxermänniska inte! :D Boxrar är ju kända för att "aldrig växa upp" och "hoppa i graven", så mognar hon vid två års ålder ska jag kyssa dina fötter!:rofl:

Min försöker förresten fälla mig varje gång jag ska plocka upp hennes bajs. När hon märker att matte är upptagen på annat håll och att hon inte kommer längre än runt, ja, då går hon runt... :devil:

Jo då! *sträcker fram fossingarna*

Jag vet flera som har boxer och alla har vid två års ålder märkt att dom blir trevliga och hanterbara.

Jag tycker om boxer och hade väldigt gärna haft en själv (kanske lite mindre efter din underbara beskrivning ;)) men anser inte att jag har det tålamod som krävs att överleva dom första två åren.

Men jag kan ta över din hund om drygt ett år :D

Haha, "hanterbara" var ordet :D. Ja det kanske de blir, men inte fasen växer de upp! De fortsätter med sitt *boing-boing-boing* ända ner till graven. Men vem vet, kanske blir hon lite lugnare vid två år och över. Man kan ju bara hoppas :crazy:.

Det är härliga clowner, men jag ska inte ha en till de närmaste 20 åren... mitt tålamod räcker liksom inte för det. Dessutom vill jag ha gård och stor inhägnad tomt i så fall, för det är fasen inte schysst att ha en boxer i lägenhet som jag har nu. Det bästa för dem är nog att ha en stor gräsmatta att strosa runt och få fnatt på. Men jag gick ju på det där "man motionerar inte hundar i lägenhet"... :angel:

Ser inte varför det skulle vara ett problem att ha just boxer i lägenhet. En vän till mig har just nu två boxrar och bor i en mindre lägenhet. Förra boxern hon hade var det inte heller några roblem med. Allt handlar om möjligheterna att göra saker med sin hund och har man inte bil så blir det svårt.

Ser inte varför det skulle vara ett problem att ha just boxer i lägenhet. En vän till mig har just nu två boxrar och bor i en mindre lägenhet. Förra boxern hon hade var det inte heller några roblem med. Allt handlar om möjligheterna att göra saker med sin hund och har man inte bil så blir det svårt.

Förvisso sant, att vara billös ger en del hinder. Mitt eget tycke dock att en stor inhägnad gräsmatta är guld värt för valpar och unghundar, där kan de rasa av sig och strosa i flera timmar om dagen utan att matte behöver sitta med ett snöre i andra änden och bli stressad över allt hon har att göra hemma... :angel:

En boxer som får ett typiskt fnatt inomhus blir ju dessutom som en tornado.

Å andra sidan är jag bortskämd med att ha växt upp i villa med tomt, så att bo i lägenhet känns varken rätt för mig eller mina djur. Djuren klarar ju sig, Arwen lever ett fullgott liv ändå men det är inte en ultimat livssituation för någon av oss.

Klart att vi alla vill ha en stor gräsmatta och gärna kuperad tomt att släppa ut hunden på.
Har inget med boxer att göra och jag förstår inte vad Jadzia vill med sitt inlägg.
Man kan ha massor av raser i lägenhet men det blir ju enklare och bättre om man har tomt och stor gräsmatta att släppa dom på.

Min hund skulle varken vinna en lydnadsklass eller på en utställning men är helt övärderlig för mej.
Hunden vaktar mitt hem och mej på ett väldigt bra sätt. Om någon närmar sej mitt hus morrar hunden. Att hon sedan skulle välkomna eventuella inbrottstjuvar med en våt puss och en viftande svans vet ju inte tjuvarna ;)

Hon skäller aldrig i onödan utan enbart när någon närmar sej huset eller stallet.

Utan hunden hade jag nog varit ganska rädd för att bo ensam ute i ödemarken. Jag litar på henne och hon gör mitt liv mycke lättare.

Hur mycke betyder din hund för dej när det gäller vad hunden faktiskt gör för dej? (menar inte hur mycke man älskar sim söta hund utan vad det gör och utför som underlättar ditt liv)

Jag har på senare tid börjat träna min hund att hämta saker, släcka lampor och gå iväg med disk. Så innom kort kan jag bara sitta i en fotölj och få hunden att utföra allt. Snacka om bekvämt liv!
;)

hehe du utbildar altså din hund till fjärrkontroll?

Jag litar på att vår lilla hund skulle dra hela vägen hem om vi blev utsatta för ett brott av något slag. Skulle vi få inbrottstjuvar så skulle han gömma sig under sängen till alla gett sig av. Inte hade han skällt heller då han är den tystlåtna typen. Däremot hade han nog kommit till oss och gjort oss uppmärksamma på att något inte var som det skulle.

Vår andra hund är bara valp ännu, men hon reagerar snabbt och intensivt på allt som andas utmaning, lek, hot, jakt eller samvaro. Inbrottstjuvarna hade hon kastat sig över och beroende på om de såg ut som om de gillade hundar eller ej så hade hon agerat därefter. Om de verkade otrevliga så hade hon skällt halsen av sig och cirklat runtikring, för hon är nyfiken som få. Om de bjöd på lek och skoj så hade hon ofamnat dem med sina framtassar och börjat jucka tills dess att de sade ifrån.

I övrigt så tycker jag att generalen ger en ganska bra lägesbeskrivning på denna 5,5-månaders valpen också. Bortsett att hon inte gnäller en timme för försvunna leksaker. Uteblir hämtservicen så drar hon in i ett barnrum och hämtar nya leksaker alternativt en toalettrulle eller varför inte en bok ur bokhyllan?

... jag skall snart skriva en tråd och beklaga mig lite. :crazy:

I övrigt så tycker jag att generalen ger en ganska bra lägesbeskrivning på denna 5,5-månaders valpen också. Bortsett att hon inte gnäller en timme för försvunna leksaker. Uteblir hämtservicen så drar hon in i ett barnrum och hämtar nya leksaker alternativt en toalettrulle eller varför inte en bok ur bokhyllan?

:rofl: Toalettrulle is the shit! Kom på valpen med en senast igår, som hon sakta med säkert börjat bryta ner till atomer i största tystnad för att matte inte ska upptäcka... :devil:

Vid två års ålder?! Herregud, jag undrar vart du hört det ifrån. Inte kan det ha varit en boxermänniska inte! :D Boxrar är ju kända för att "aldrig växa upp" och "hoppa i graven", så mognar hon vid två års ålder ska jag kyssa dina fötter!:rofl:

Settrar blir vuxna vid fyra, så jag ser fram emot julen, annars reklamerar jag! :mad:

:p

Settrar blir vuxna vid fyra, så jag ser fram emot julen, annars reklamerar jag! :mad:

:p

Kan man göra det, menar du? :eek: Vilken panggrej, bara att vänta och se om varan fungerar som den ska göra vid två års ålder då... :devil:

min hund började lyssna på vad jag sa när han var 6, vid 7 började han bry sig och nu vid 9,5 års ålder så händer det faktiskt att han gör som jag säger!:love:

det finns säkert hopp för dig med ;)

inte speciellet mycket ljust nu........................

för drygt 4 minuter sedan då jag passerade vår vardagsrumms soffa för att ta mig hit till datorn och buke vardagsrummet så låg det två snarkande labbar i soffan,

jag tror att inbrottstjuvarna fått sig ett gott skratt och kunnat bär ut det mesta av värde utan att dessa två herrar skulle öppna ögonen ens.

Du skriver på ett underhållsnde sätt. Jag känner med dej i din strävan och dina problem med din hund men kan inte låta bli att fnittra ibland för du lägger dej på ett sätt som får mej att garva med dej inte åt dej.
Lite som Ursula Wilby.

Jag litar väldigt mycket på min hund, precis som din skäller han om det kommer någon okänd. Han skulle dock inte låta en främmande människa bryta sig in. Tycker. Inte. Om. Folk.

Utan honom hade jag inte varit så avslappnad på kvällspromenaderna heller! (Jag skulle nog inte komma ut på promenader öht ;)) Jag är inte rädd av mig men med hunden finns det inte ens ett spår av osäkerhet, tycker det ger väldig frihet.

Han ger mig mystunder i soffan när han ligger ihopkurad alldeles så nära han kan komma, han ger mig tröst om jag är ledsen. Han ger mig helt enkelt så himla mycket glädje.

Vad det gäller älgar i skogen litar jag dock inte ett skit på honom, men jag litar på att han kommer tillbaka iallafall.. eh-he... :crazy:

Min hund gör att jag känner mig trygg på kvällspromenaderna, iof är jag rätt trygg med att ha valt en pensions/småbarnsfamiljsområde för just här händer det aldrig något annat än att ambulansen får hämta någon gamling som trillat av pinn.

Men hon vaktar lägenheten och det uppskattas INTE av mig, jag vill inte att min hund ska vakta :/

Jag tror som jag skrivit i liknande trådar att det är få hundar som i ett skarpt läge skulle stå emot och försvara sin ägare tyvärr.

Hon är bra sällskap, en fin barnvakt, en otroligt go och älskade kompis, kommer på sikt bli en bra tävlingspolare och det räcker för oss :)

Vi har en Staffordshire Bullterrier som precis blivit lite halvmogen såhär vid 2 ½ års ålder..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka