Hur mkt väger en D-ponny?

Z

zorro33

Hej! jag skulle vilja veta hur mkt en d-ponny väger?
Jag ska transportera en häst och måste därför vilja veta hur mkt en häst på ungefär 147 cm i mankhöjd väger;)
tacksam för svar!

Sv: Hur mkt väger en D-ponny?

Svårt att säga utan att sett hästen, vilken typ det är osv.
Min d-ponny (på ca 143cm, lik en islandshäst i typen) vägde 415 kg sist jag vägde honom..

det är ju helt beroende på typ av D-ponny. Vet en som har en som vägde 430 och räknades som cirka 50-70 kilo underviktig

Min som är normalbyggd, inte ädel och inte grov, är 148 cm vägde 445kg för några veckor sen.

Har en Welsh Cob som ligger runt 149-150 cm och hon väger inte ett kg under 550:eek:...

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
570
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
302
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
590
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
462
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka