Sv: Hur många uppsättningar av påslakan och örngott?
Vi har Ikeas drapålakan, tycker de funkar perfekt, billigt och bra! Tror vi har 4-5 lakan. När det har varit som kallast har vi bäddat med fleecefilt istället för lakan.
Jag har satt plastat lakan under bäddmadrassen (har en extra bäddmadrass, billig från ikea) ifall det blir läckage/magsjuka eller liknande. Jag sov på plastat lakan själv när jag var gravid, ifall vattnet skulle gå, och tyckte det var så sjukt obekvämt trots vanligt lakan över. Därav blev det under bäddmadrassen.
Har aldrig bäddat i vagnen, men verkar som att en del gör det och då går det ju något extra lakan dit. Vi har bara haft filtar, Voksi eller fårskinn i vagnen.
Påslakan, örngott, täcken och kuddar hade vi kunnat skippa att köpa. Hon har från första början vägrat sova med kudde. Täcke bara sliter hon av sig och kastar ur sängen. Så det ser lite kalt och trist ut i hennes säng men hon sover som en stock
Jag tror att man för det mesta "överköper" sig. Lakan är ju det som smutsas mest, men påslakan/örngott hade jag bara köpt något set av till en början.