Hur man än vänder sig...

Status
Stängd för vidare inlägg.
...så har man ändan bak.

Nu har jag suttit på hemnet och suktat igen. Jag hittade ett hus som faktiskt såg riktigt trevligt ut. Det var möjligen lite för stort för bara en person men inte så väldigt mycket ändå och priset var bara 350000. Man började ju fundera lite på vad som var fel med huset när det var så billigt. Sen började jag fundera lite på avstånd till näraliggande städer och om det fanns möjlighet att åka kommunalt vid behov.

Det visade sig att jag inte hittade en enda busshållplats på vägarna nära huset eller vid de närmsta småorterna. Till närmaste större stad var det drygt 3 mil och sedan fanns det ytterligare 3 lite större städer på avstånd mindre än 4 mil. För mig är det för mycket. Jag gnäller ju redan över min resväg till jobbet som tar 30 minuter om jag har tur, men oftast lite mer, och behöver jag ett nytt jobb på ny ort så verkar det inte vettigt att sätta sig i obygden långt ifrån allting.

Jag skulle faktiskt behöva ta ett snack med min chef om det är möjligt att kunna jobba kvar, antingen helt eller delvis, om jag skulle dra härifrån. Sen får jag planera efter det.

Men jag får väl stå ut till sommaren i alla fall innan jag ens kan fundera på att leta mer seriöst efter ett hus.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 102
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 311
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 362
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 914
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp