Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men om du nu behöver få bilen fixad och har tidsbrist så är det väl enklast att kolla med en verkstad?
Så kan du ta svetslektioner längre fram när du har mer tid.![]()
Prova att lägg ut bilen ett par tusenlappar under det du tror att den skulle vara värd utan rost, och se om du får napp? Är det bara skönhetsfel, eller påverkar det bilens användning (t.ex att den inte skulle gå igenom besiktning pga rosten).
Nej, du var litet mer tvetydig. Du sa att om du fixar rosten så "kan den nog rulla 10000 mil", inte "kan den nog rulla 10000 mil till".Jag sa att den har i alla fall 10 000 kvar att rulla
Är bilen i skick för övrigt kan det vara värt att lämna bort för åtgärd. För att slippa rost mm så är det rätt mycket pengar i annan bil, tänker man sig att man lägger kanske halva den mellanskillnaden på att få bilen åtgärdad så är det hemma ekonomiskt.
Sen att den har än del fel och brister ändå är en sak, men de vet man åtminstone vilka det är (om man inte har en peugot som klonkar nånstans utan att det går att fatta varifrån).
Sen kan man resonera tvärtom!
Skaffa en annan gammalt skrälle, prova den i några veckor så att man ser att den funkar, sen skickar man den andre rätt av utan annan eftertanke.
Går ju med att skaffa likadan fast i bättre skick, så kan man ta lite reservdelar med om man har plats att ställa ett par bilar.
Jag har frågat i det lokala köp-sälj-forumet på Facebook. Det verkar helt dött. Jag vet inte vart jag ska vända mig annars.Har du kollat runt i grannskapet ocm det finns någon hemmaklurare som tar åt sig bilar på ledig tid?
Min erfarenhet är att det på landet är rätt gott om killar/män som gillar att meka/leka med bilar och att de emellanåt tar åt sig småjobb. Ofta kunniga och bra människor som helt enkelt är biltokiga och gillar allt som brummar och därmed lärt sig fixa och laga.
Här i mina trakter finns det nog ett helt gäng med sådana hemma-på-gården-fixare.Vore konstigt om det inte fanns därborta?
Fråga grannen kanske?Jag har frågat i det lokala köp-sälj-forumet på Facebook. Det verkar helt dött. Jag vet inte vart jag ska vända mig annars.
Ytterligare en fördomsfull lantis-erfarenhet.... De personerna har sällan ett speciellt stort intresse för sociala medier i allmänhet utan bara i synnerhet för sina specialintressen och för sina kompisar. Köp och sälj är antagligen inte deras sfär?Jag har frågat i det lokala köp-sälj-forumet på Facebook. Det verkar helt dött. Jag vet inte vart jag ska vända mig annars.
Fråga grannen kanske?![]()