hur länge löper katten?

Sv: hur länge löper katten?

När honan väl börjat löpa så är det bara att kastrera henne, du behöver nog inte vänta tills det är över, spelar nog ingen roll.

Det är olika från olika veterinärer, en del vill vänta tills dom slutat löpa pga infektionsrisken och det kan ju vara smart, men vissa bryr sig inte om det utan kastrerar ändå, vad som är mest rätt vet jag inte :)

Hahaha min exotic katt brukar löpa i sådär 4-6 dagar men min enna katt på 8 månader har nu löpt till och från i 2 veckor haha men det är hennes första löp så.. :rofl: men mamma verkar inte uppskatta hennes små skrik speciellt på natten :devil:

Hahaha min exotic katt brukar löpa i sådär 4-6 dagar men min enna katt på 8 månader har nu löpt till och från i 2 veckor haha men det är hennes första löp så.. :rofl: men mamma verkar inte uppskatta hennes små skrik speciellt på natten :devil:

ja man får inte mycket sömn:angel:min katt på 8 mån löper för fullt för första gången,sen är d en hankatt som lockar på henne ute så d gör ju inte saken bättre;) har tänk ta ungar efter henne men vill gärna vänta lite tills hon blir över ett år jallafall, så har funderat på p-piller o det ska väl man hellst ge efter dom löpt en gång har jag hört..tycker att hon lugnat sej lite nu jallafall..

sterilisera !!
Att ge piller är ett himla sjå, man kan glömma och så blir det dyrare i längden.

P-piller ger en stor förhöjd risk för juvertumörer och livmoderinflammation på katt. Viss vet. vill inte ens skriva ut det längre.

ja sterilisera överväger lite mer faktiskt men vill samtidigt ta ungar efter henne...svårt d där..:confused:

Jag hade samma tanke med min hona, och jag frågade vet. och dom tyckte att isf kunde jag ge henne p-piller ett tag men högst i 2 år, sen var det bäst att kastrera. Så om du vill ha ungar så tycker jag du ska köra på p-piller, det är inte alls dyrt, kostar runt 40 kr för ett halvår. Och man ger en tablett en gång i veckan. Löpbeteendet slutar direkt, och när man ska planera ungar så slutar man helt enkelt med pillret.

Jag hade samma tanke med min hona, och jag frågade vet. och dom tyckte att isf kunde jag ge henne p-piller ett tag men högst i 2 år, sen var det bäst att kastrera. Så om du vill ha ungar så tycker jag du ska köra på p-piller, det är inte alls dyrt, kostar runt 40 kr för ett halvår. Och man ger en tablett en gång i veckan. Löpbeteendet slutar direkt, och när man ska planera ungar så slutar man helt enkelt med pillret.

d va presic så jag funderade på som du skrev:)

jo, fast en del honor lär sig när dte är dags för piller, då håller de sig borta och vips så kommer de ngar sen.
så har det gått här,

jo, fast en del honor lär sig när dte är dags för piller, då håller de sig borta och vips så kommer de ngar sen.
så har det gått här,

Då har du nog varit ganska osmidig att ge pillrerna man ska ju inte tvinga i dem!
Min ena hona tog dom jättegärna, och min andra hona var väl inte så intresserad men då tog jag bara en liten torrfoder matbit och höll ihop dom och lurade henne, inget som hon märkte :rofl:

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
661
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
684
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
829
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama