Z
Ztrawberry Zling
Har läst lite lastningstrådar här då jag stött på broblem själv. Har ett sto som inte åkt så jättemycket transport, vi åkte lite för ca ½ år sedan och då gick det kanon att lasta, en som ledde och två som gick bakom henne med händerna "knutna" bakom hennes rumpa och vips så sog hon i släpet. Sista gången vi skulle hem sa det dock stopp, vi fick hjälp av tränaren att lina in henne. Där är vi nu, vid linor. Så var jag iväg i torsdags, då vi med hjälp av linor + att jag fick lyfta hennes hovar framåt, fick in henne i transporten efter 30-40 min.
I helgen som var började jag analysera händelen och det slog mig att jag gjorde ju inget för att visa henne att jag inte är nöjd med hennes beteende. Hon är alltså inte rädd, försöker inte slänga sig eller så, utan hon står bara still med öronen framåt och blir förmodligen bara gladare ju fler medhjälpare jag hämtar, hon är en social dam som gillar uppmärksamhet
Så min fråga är, hur korrigerar jag henne, hur talar jag om för henne att jag inte tycker det är ok att bara stå still?
I helgen som var började jag analysera händelen och det slog mig att jag gjorde ju inget för att visa henne att jag inte är nöjd med hennes beteende. Hon är alltså inte rädd, försöker inte slänga sig eller så, utan hon står bara still med öronen framåt och blir förmodligen bara gladare ju fler medhjälpare jag hämtar, hon är en social dam som gillar uppmärksamhet
Så min fråga är, hur korrigerar jag henne, hur talar jag om för henne att jag inte tycker det är ok att bara stå still?