Hur hitta kattunge??

A

aannoonnyymm

Vi har en kattunge på ca 3 veckor som hittills har bott inomhus ca 2 veckor av sitt liv. Idag vände jag ryggen till i max 5 min och då passade en av honkatterna (misstänker den honan som inte varit inne med honom) att springa in och hämta honom och gömma honom nånstans.

Detta är en katt vi har tänkt behålla och vi vill ju inte han förvandlas till vildkatt. Har ni några förslag hur vi ska lyckas hitta honom??

Vi bor ute i skogen med en del förråd och även skogen intill knuten. Katterna själva är rätt skygga för okänt folk så tror inte att dom går över till våra få grannar och gömmer honom.
 
Sv: Hur hitta kattunge??

Kommer inte på något annat än att leta leta och leta. Ni kan ju hålla utkik efter den honan ni tror tog ungen och se vart hon går eller varkring hon rör sig, så kanske hon leder er till ungen. Så fick vi göra när en av honorna fött ute, kan vara knepigt men förr eller senare hittade vi ungarna med hjälp av mamman (förhoppningsvis då). Ungen är ju såpass lite också så den rör säl väl inte över några större ytor och det ska väl inte vara några problem att ta den heller om den är van vid människor. Se till så inte mamman är i närheten när ni närmar er, då kanske hon flyttar på den om hon känner att hon inte får vara ifred med den.

Lycka till, hoppas ni hittar den:)
 
Senast ändrad:
Sv: Hur hitta kattunge??

Spana på mamma katt. Hon bör vara den som kan leda er till kattungen oavsett vilken av katterna det är som har flyttat på den.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
327
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 678
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 129
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Idag var mamma ute och gick i skogen (elljusspår) och såg en katt. Kanske inte skulle vara något att bry sig om, men hon tyckte att...
Svar
4
· Visningar
1 147
Senast: Idas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp