Gandalf
Trådstartare
En av mina katter sprang bort från vår kattvakt när vi var bortresta i januari . Egentligen vill jag bara ligga på sängen och grina men försöker vara rationell och göra allt jag kan för att söka efter honom.
Hittills har vi:
- Ringt närpolisen och anmält
- Mailat alla grannarna i området där han försvann
- Satt upp MASSOR av lappar med bild i ett större område
- Annonserat på Katthemmets, Kattvärnets och Kattkommando Syds hemsidor
- Samt förstås ropat och letat, letat och ropat... (men vi bor ju i en annan stad så vi kan inte göra det för jämnan)
Nu har vi hämtat hem den andra katten, som för övrigt inte fått gå ut sen kompisen försvann. Vi har lagt en handduk som brukar ligga i kattburen (alltså inpregnerad av "hemmadoft") under altanen där katten sist sågs, så att han har en chans att känna igen sig om han kommer tillbaka. Önskar vi kommit på tidigare att vi kunde ställa dit buren som doftlockbete men jag tänkte inte på det.
Kan ni tipsa om något mer vi kan göra? Det är vinter och kallt och tiden går...
Hittills har vi:
- Ringt närpolisen och anmält
- Mailat alla grannarna i området där han försvann
- Satt upp MASSOR av lappar med bild i ett större område
- Annonserat på Katthemmets, Kattvärnets och Kattkommando Syds hemsidor
- Samt förstås ropat och letat, letat och ropat... (men vi bor ju i en annan stad så vi kan inte göra det för jämnan)
Nu har vi hämtat hem den andra katten, som för övrigt inte fått gå ut sen kompisen försvann. Vi har lagt en handduk som brukar ligga i kattburen (alltså inpregnerad av "hemmadoft") under altanen där katten sist sågs, så att han har en chans att känna igen sig om han kommer tillbaka. Önskar vi kommit på tidigare att vi kunde ställa dit buren som doftlockbete men jag tänkte inte på det.
Kan ni tipsa om något mer vi kan göra? Det är vinter och kallt och tiden går...