Hur hitta bortsprungen katt?

Gandalf

Trådstartare
En av mina katter sprang bort från vår kattvakt när vi var bortresta i januari :cry:. Egentligen vill jag bara ligga på sängen och grina men försöker vara rationell och göra allt jag kan för att söka efter honom.

Hittills har vi:
- Ringt närpolisen och anmält
- Mailat alla grannarna i området där han försvann
- Satt upp MASSOR av lappar med bild i ett större område
- Annonserat på Katthemmets, Kattvärnets och Kattkommando Syds hemsidor
- Samt förstås ropat och letat, letat och ropat... (men vi bor ju i en annan stad så vi kan inte göra det för jämnan)

Nu har vi hämtat hem den andra katten, som för övrigt inte fått gå ut sen kompisen försvann. Vi har lagt en handduk som brukar ligga i kattburen (alltså inpregnerad av "hemmadoft") under altanen där katten sist sågs, så att han har en chans att känna igen sig om han kommer tillbaka. Önskar vi kommit på tidigare att vi kunde ställa dit buren som doftlockbete men jag tänkte inte på det.

Kan ni tipsa om något mer vi kan göra? Det är vinter och kallt och tiden går... :(

Sv: Hur hitta bortsprungen katt?

När ni letar efter honom, gör det i skymningen/natten/gryningen det är troligast att han kommer fram då om han är rädd.
Men ni har gjort mycket redan, jag hoppas att han kommer till rätta!

Annons i vanliga lokala papperstidningen kan funka. Kanske erbjuda hittelön? Kan inte komma på nåt mer... Ringa en spåkärring? ...men troligen blir du bara lurad...

Kanske är hon på väg? Finns ju katter som vandrat långa sträckor, klarat otroliga strapatser, för att komma hem igen?

Håller tummarna du får tillbaks din kisse. Förstår hur du känner, hade själv en kisse som försvann i samband med en flytt och det tog fyra månader innan jag fick tillbaks henne.

Hur har det gått? Har katten kommit tillrätta? :O

Liknande trådar

I
Övr. Katt I onsdags kväll hade vi lite fest hemma och någon har öppnat fönstret så att min honkatt har krypit ut och försvunnit :( Hon är...
Svar
4
· Visningar
2 539
Senast: veronican
·
Övr. Katt Ja, i dagarna är det ett år sedan min älskade katt försvann. Många minns nog mina desperata trådar med bilder från olika ställen om...
Svar
10
· Visningar
1 785
Senast: AnnaHo
·
L
Övr. Katt I går försvann ena min innekatt, har på nått sätt tagit sig ut. Såg henne på morgonen, sen inget mer. Tänkte inte så mkt på det...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: Prosit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama