Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hälsa Kingen och Kängurun från mig.
Aj då, måste kolla upp hur vi kan åka imorgon.Som det ser ut idag vill de att man undviker E45 vid Fågelsjö pga branden även om den inte är avstängd. Det är dålig sikt och det är många räddningsfordon som åker där. Du tar dig ju inte till Vemdalen kortast väg utan att passera Fågelsjö om du kommer från Dalarna.
"Min" väg (jag ska till Myrviken längs 321:an norr om Svenstavik) jag tänkt ta idag kanske inte fungerar heller... de upptäckte en brand bredvid den sent i natt så vi får se. Jag tänkte åka Edsbyn-Färila-Rätan. Ljusdal-Bräcke verkar fungera än så länge.
"I och med det torra och varma väder som väntas måste resurser sparas för att kunna sättas in om läget förvärras. Utifrån prognoserna ser kulmen för bränderna inte ut att vara nådd.
Och just nu är det tydligen torrare i Kalmar län och Mälardalen än där det brinner i Ljusdalstrakten."
Från msbs hemsida![]()
usch ja...Och den i Ljusdal är större än Västmanland 2014...
Jodå, det vet jag
Är i Färila nu och det är rejält disigt men det kommer lite regn till och från!Naturligtvis inte tillräckligt men bättre än inget
![]()
Råka rikta vattenslangen ditMin j-vgranne grillar nu
![]()
Eller råka tömma vattenkannan över dem, när jag vattnar på balkongenRåka rikta vattenslangen dit.
Tror det var ett svar på det om att det skulle vara vattenbrist på plats
Hur var 84an att köra efter Ljusdal? Det som inte är avstängt alltså. Min farbror ska egentligen köra upp till Funäs imorgon men är lite osäker på hur han ska göra...
Hade precis tänkt skriva till det "om du bor i lägenhet..."Eller råka tömma vattenkannan över dem, när jag vattnar på balkongen
Är det vägen mellan Edsbyn och Färila du talar om? Lärt mig alla potthålen där nuJag tror jag blev citerad av misstag, därav
84:n var av normal Norrlandsstandard, dvs bedrövligDet blev mycket bättre när jag kommit ut på väg 315 till Rätan. Lite beläggningsarbete genom Rätan dock.
Är det vägen mellan Edsbyn och Färila du talar om? Lärt mig alla potthålen där nu![]()
Jag tror jag blev citerad av misstag, därav
84:n var av normal Norrlandsstandard, dvs bedrövligDet blev mycket bättre när jag kommit ut på väg 315 till Rätan. Lite beläggningsarbete genom Rätan dock.
Edit: Jag ber om ursäkt till 84:n, det var 83:n som var bedrövlig. 84 mellan Färila och Ljusdal är fin.
Ah, skulle varit tydligare, menade om det var påverkat av rök, massa räddningsfordon eller sånt? Normalskicket har vi bra koll på![]()