Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vill se bilder på hur ni håller i era tömmar samt i körpisken...Nyfiken ovetande..
Jag kör med tvåhandsfattning, tömmen löper mellan pek- och långfingret i vardera hand sen håller jag pisken med tummen och pekfingret i höger hand. Har tyvärr ingen bild på hur det ser ut. får försöka fixa en.
MVH Ann
Ok tack! Tror att det är så jag håller också, men om du kan ordna en bild så vore det super...
Fler? Bilder?
vadå riktigt sätt?faktiskt är det så att det inte direkt finns ngt riktigt sätt.jag kommer inte på hur jag håller just nu.blir lite svårt utan att ha tömmarna i nävarna.tror att det går per atomatik nu när man kört i två år.
Om man ska följa körläran så finns det rätt och fel (många håller tömarna som i ridningen) Även jag gjorde det. När jag lärde om blev det betydlig bättre stöd för hästen. Sedan får vem som helst hålle precis hur dom vill. Själv tänker jag lära mig rätt. Jag anser att det är viktigt att följa körtraditionerna i allt.
om man börjar längst fram i bettet går tömmen mellan min tumme och pekfingret i högerhanden och mellan pek och långfingret i högerhanden (pga att jag håller pisken i den handen)
Angående rätt och fel tömfattning så tror jag inte på att det finns rät och fel och inte traditoner häller för det beror helt på vilken skola du kör på samt vilken typ av körning.
Usch vilket slarvigt inlägg jag skrev, dålig på att stava är jag ju men inte riktigt så...
Rättelse:
om man börjar längst fram i bettet går tömmen mellan min tumme och pekfingret i vänsterhanden och mellan pek och långfingret i högerhanden (pga att jag håller pisken i den handen)
Angående rätt och fel tömfattning så håller jag med Tactius till punkt och prickar.
Du missar poängen med flera mil enligt mitt tycke Att säga att en viss tömhållning är den enda rätta är ungefär som att säga att bröstselen är den ända rätta selen som finns eller att Volvo är det ända bilmärket som är rätt. Den enda gången man kan prata rätt och fel är när man har en given situation. Vilket vi inte har här
Desutom om du hade valt en annan tränare hade h*n kanske lärt dej hålla på ett annat sätt som hade funkat minst lika bra som på det visset du håller nu.
Om man ska följa körläran så finns det rätt och fel (många håller tömarna som i ridningen) Även jag gjorde det. När jag lärde om blev det betydlig bättre stöd för hästen. Sedan får vem som helst hålle precis hur dom vill. Själv tänker jag lära mig rätt. Jag anser att det är viktigt att följa körtraditionerna i allt.