A
Alanis
Nästa helg kommer sommargästhästen, dvs en häst som skall gå på bete hos oss. Jag verkar ju inte ha tänkt längre än näsan räcker för då måste ju mina hästar också gå ute, för att inte betesgästen skall stå själv. Det hade ju iofs inte varit några problem om inte mina pållar varit väldigt fångkänsliga och bara går i en relativt stor hage, med pyttelite gräs som utökas pyttelite varje dag. :smirk: Hästarna har inget vindskydd (skall byggas i sommar), det är ca 8-10 grader på näterna. De har gräs att tugga på nästan hela tiden, de har grenar att tugga på, fri tillgång till gräsfröhalm och får hö och kraftfoder efter behov.
Skall jag låta de gå ute under de förutsättningarna eller är vindskydd och/eller riktigt bete nödvändigt??
Det skulle ju vara dumt om betesgästen skulle behöva stå inne hos oss på nätterna, då hade den lika gärna kunnat stanna hemma!
Skall tillägga att det kommer en betesgäst till lite senare och då löser sig problemet.
Tack för hjälp!
Skall jag låta de gå ute under de förutsättningarna eller är vindskydd och/eller riktigt bete nödvändigt??
Det skulle ju vara dumt om betesgästen skulle behöva stå inne hos oss på nätterna, då hade den lika gärna kunnat stanna hemma!
Skall tillägga att det kommer en betesgäst till lite senare och då löser sig problemet.
Tack för hjälp!