L
lantisen
Ska nu sälja mitt sto som har föl. Fölet är då 8 månader gammal. Han har stått själv i boxen länge på nätterna. Men han går fortfarande med sin mamma på dagarna. Han diar givetvis mycket på dagarna. När jag släpper ut stoet så rinner det om brösten på henne. Om 23 dagar ska vi åka med stoet (hon är såld). Hur ska jag göra med maten till stoet nu. För att hon ska sina lite med mjölken? Har gett henne mycket mat tills nu eftersom hon blev för smal fort tycker jag. Säg inte att jag ska ta bort fölet från stoet redan nu. För det fungerar aldrig. Då springer han igenom staketet och hon kommer att springa och skrika hela tiden. Har provat en gång. Men jag är rädd att stoet ska få mjölkförstockning eller vad det kallas om man bara slutar tvärt. Tex att ge henne all mat som vanligt och hon får ge di som vanligt ända tills vi åker med henne. (snyft) tycker att det är vidrigt att göra så här. Det är hennes första föl och hon är väldigt mån om honom. Själv är hon 17 år. Jag känner mig som en djurplågare.
Hjälp mig snälla!!! Hur ska jag göra med allt?
Tacksam för alla svar. :smirk:
Hjälp mig snälla!!! Hur ska jag göra med allt?
Tacksam för alla svar. :smirk: