Hur gör ni?

M

_Melody_

jag har lite frågor,och jag hoppas att någon som är bra på just detta,nämligen LONGERING
är det någon som har lite bra övningar på just detta,
e.x ska hästen stanna när jag säger halt,trava när jag säger trav?
och om i såfall,hur gör jag för att hon ska lyssna på mejj?:confused:,hon bara springer i väg

behöver all hjälp jag kan få...!!!!!!!!!!!!!!

Sv: Hur gör ni?

Har även jag en häst som bara springer o springer- får aldrig stopp på he:confused: nne- kom med tips!!!

Sv: Hur gör ni?

På min foderhäst fungerar kroppsspråk väldigt bra.
Vill man att han ska springa på så står man med sidan mot och "bakom". Vill man att han ska stanna och komma in till mitten så ställer man sig "framför" med framsidan mot honom. Då saktar han ner och kommer fram.
Nu är ju han invand med det här från att han var liten och det är inte jag som lärt honom, men när jag tränade "min" gamla travare så använde jag också kroppsspråk, jag testade mig fram till vad som funkade på honom.

Men om jag var i samma situation så skulle jag se till att få uppmärksamheten och kontroll i situationen. Blä, jag är för trött för att förklara just nu.. Men löslongering är bra.. Försöka att testa med kroppsspråk, rör på dig på olika sätt, sätt dig ner, stå med ryggen mot... osv.

Hm.. hoppas det inte blev alldeles för luddigt.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 284
Senast: Grazing
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 393
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar