Hur gammal ska hästen vara??

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare ladygin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 2 382
Ok, tack! Clear round är det 2,5 mil..?? Är det som "prova på" eller måste man ha tävlingslicens eller liknande??

Man måste ha licens. Clear round brukar vara ca4-5mil lite olika på olika tävlingar.

Om jag inte är ute och cyklar helt så behöver du grönt kort och en licens för lokaltävling.

Rätta mig om jag har fel :o

Det beror på arrangören. Det kan vara en träningsritt eller en pröva på, och det kan krävas allt från enbart vaccination till även grönt kort, licens osv. Kontakta arrangören till den aktuella tävlingen.
Hälsning Maja

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
473
Senast: Unafraid
·
Hemmet Har en gammal orgel som behöver lite kärlek. Vad är bäst att använda till?
Svar
4
· Visningar
417
Senast: MiaMia
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
6
· Visningar
809
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Är det någon som vet ifall man kan ta en dos av en gammal hostmedicin? Jag ligger vaken med rethostan från helvetet. Har varit förkyld... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 924
Senast: saltakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka