Hur fort verkar djävulsklo?

Riley

Trådstartare
(Ja, jag inleder med att fråga här istället för i ÄU/senior då jag misstänker att fler i hästforumen har erfarenhet av djävulsklo, och effekten på hästar och människor kanske tar ungefär lika lång tid?)

Buke, hjälp! Jag har en sådan ryggvärk att det tog mig en timme att komma ur sängen i morse och har nu så ont att jag skulle ligga på golvet och grina om jag bara fick. Kunde knappt sova i natt pga. ledvärk i fotlederna heller. Hjälper ej med receptfria värktabletter.

Det slår mig nu att jag har djävulsklo i gelé- samt hackad form, och undrar därför hur snabbt det har effekt? Måste man räkna med någon dag eller kanske till och med vecka eller får man resultat mer omgående?

Jättetack på förhand!

Sv: Hur fort verkar djävulsklo?

effekt på häst har inte ens några vetenskapliga belägg, så du kan inte dra den jämförelsen. Prova?

Köp voltaren salva eller dylikt. Lär vara betydligt mer effektivt.

Prova, jag tror det går ganska fort. Som annan smärtlindring skulle jag gissa.

Oj oj, vad har du tagit för receptfria tabl?
Prova 50mg Voltaren + 1g Alvedon, (max 150mg voltaren/dygn)
alternativt. 500mg naproxen + 1 g Alvedon (max 1000mg naproxen/dygn)
tror faktiskt detta är bättre än djävulsklo vid akut smärta

ovanpå det kan du smörja linement + BackOnTrack (låna ev pållens?)

sen beställer du tid hos en naprapat (alt läkare?)

/hälsningar sjuksyster

Jag har tryckt i mig en av varje av det mesta jag hittade i medicinskåpet, Voltaren hörde nog dit. Dosering har aldrig varit min starka sida... :p

Kan man använda hästens arnikaliniment på sig själv?

Dessvärre har jag fobi för alla former av behandling som innefattar att folk tar på min kropp, men jag har aldrig haft en sådan här outhärdlig och akut rygg- eller ledvärk förr, så jag tror och hoppas att det är tillfälligt. Tack för svaret!

OnT så har jag knaprat en matsked av djävulsklon och märker ingen skillnad än.

Ingen aning om hur snabbt den verkar, men räkna iaf med att den flytande har betydligt snabbare effekt än den torkade.
Var dock försiktig om du har känslig mage.

Jag brukar använda både arnikaliniment och raditalliniment på mig själv. Tycker Radital funkar bäst.

Jag har också en icepack-påse vid akutvärk som jag har köpt av min kiropraktor. Ligger alltid i frysen och åker fram vid behov = ont i ryggen/träningsvärk/stelhet efter en jobbig dag framför datorn. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka