Hur får man katterna att stanna på nya stället ?

Mynta2

Trådstartare
Syrran har flyttat från sitt hus till ett annat. Ligger kanske bara nån km bort. Hon höll sina katter inne i 2 veckor, därefter har dom vart ute/inne omvartannat. sover inne varje natt. Men hux flux så har dom sprungit tillbaka till gamla huset. Hon har nu hämtat dom 3 gånger. Hur gör man för att dom ska stanna på nya stället ? Finns det mer att göra än att hålla dom inne, villket hon ju gjort ?

Sv: Hur får man katterna att stanna på nya stället ?

nu vet jag inte om det hjälper...
katter är rätt så aktiva på kvällen/natten så hon kanske ska låta dem vara ute på natten och låta dem sova inne på dagen..

Hon kan väl prova att ha dom inne längre. Jag tänkte först en månad, men det kanske skulle vara bättre om de var inne hela hösten och vintern, då borde de ha glömt det gamlahuset.

Tack för svarena. Hon hämtade katten några ggr till, och helt plötsligt...kom katten självmant tillbaka. Hon kanske gett upp nu och fattar dom flyttat, eller så var det en engångsföreteelse. återstår att se.

Det är nog väldigt vanligt att katterna gör så om man inte flyttar långt bort. När vi skulle omplacera en av våra katter hittade vi en trevlig tjej men hon bodde för nära huset som vi just flyttat ifrån, så det blev ingenting med det för vi förstod båda två att katten skulle springa tillbaka.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 557
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 606
Senast: MissFideli
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama