Hur få text från papper till tyg?

MissFideli

Trådstartare
Jag har en text (ett kattnamn) jag vill ha på tyget så jag kan fylla i det med färg . Finns det nått typ karbonpapper man kan använda? Och var hittar man det i så fall?
 
Sv: Hur få text från papper till tyg?

Det finns kopieringspapper/kopieringsfolie avsett för tyg. Jag har i flera olika färger (tror märket är Burda).
 
Sv: Hur få text från papper till tyg?

Vet du var man kan få tag på sån plast? Och även där hur man får ner texten på? Gissar att dom kan bli svåra att få igenom en skrivare/kopiator? Vissa saker kan ju vara bra att ha i sån plast för att kunna använda flera gånger.
 
Sv: Hur få text från papper till tyg?

Okej! Burda. Då ska jag googla och se, tygaffärerna har ju minskat drastiskt.
 
Sv: Hur få text från papper till tyg?

Du bor ju i Täby, och om jag inte minns helt fel så finns det en quiltbutik nånstans i Täby? Besök den, den kan tänkas ha sånt!
 
Sv: Hur få text från papper till tyg?

Täby är rätt stort, du vet inte var den ligger? Inte i centrum i alla fall, där har jag inte sett nån sån.
 
Sv: Hur få text från papper till tyg?

Haha, efter googling visade det sig att jag ju åker förbi den flera gånger per vecka :o Får hoppa av där nån dag och kolla.
 
Sv: Hur få text från papper till tyg?

Sen finns det papper till vanliga skrivare som man sen kan stryka fast på tyg. Brukar finnas i de butiker som har vanligt skrivarpapper...
 
Sv: Hur få text från papper till tyg?

Det har jag testat, men det blev som en plasthinna på tyget? Kanske 6 år sen i och för sig, kanske finns bättre grejer nu.
 
Sv: Hur få text från papper till tyg?

Jag vet faktiskt inte, har bara sett dem på hyllan;)

Men om det bara ska vara text så skulle jag skriva ut konturerna på sånt papper och sen fylla i dem för hand med lämplig färg och applikator.
 

Liknande trådar

Kultur Jag efterlyser titeln på en bok som jag läste för kanske 10 år sen typ. Det är en svensk författare. Handlade om en tjej som bodde...
Svar
4
· Visningar
872
Fritid Håller på att rensa här hemma för att sälja sånt som inte används, och hittade då en låda tyg. Baserat på vad som står på lådan måste...
Svar
4
· Visningar
728
Senast: Rosett
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 223
Senast: MML
·
Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
503
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp