W
wera
Jag har precis fått konstaterat att min lilla valp har foderallergi . Vi vill behålla honom, då vi älskar den lille plutten. Jag ska kontakta uppfödaren och prata med henne, men om jag inte minns fel så hade hon ingen doldafel försäkring på kullen.
Jag undrar vad jag har rätt att "kräva" av uppfödaren. Vi har nämligen förbrukat större delen av veterinärvården på hans försäkring, då han har varit mycket dålig och legat inne med dropp två omgångar. Nu äter han dyrt special foder + mediciner....och det kommer göras en utredning om vad han inte tål/tål. Om han blir dålig igen och blir inlagd så kommer försäkringen vara "förbrukad" för denna perioden och vi kommer få betala allt ur egen ficka.
Hur gör jag? Vad har jag rätt till?
Jag vill gärna veta innan jag ringer till uppfödaren.
Han var bara drygt 3,5 månad när han blev dålig.
HJÄLP/Wera
Jag undrar vad jag har rätt att "kräva" av uppfödaren. Vi har nämligen förbrukat större delen av veterinärvården på hans försäkring, då han har varit mycket dålig och legat inne med dropp två omgångar. Nu äter han dyrt special foder + mediciner....och det kommer göras en utredning om vad han inte tål/tål. Om han blir dålig igen och blir inlagd så kommer försäkringen vara "förbrukad" för denna perioden och vi kommer få betala allt ur egen ficka.
Hur gör jag? Vad har jag rätt till?
Jag vill gärna veta innan jag ringer till uppfödaren.
Han var bara drygt 3,5 månad när han blev dålig.
HJÄLP/Wera