Hunden som kollektivresenär

Sv: Hunden som kollektivresenär

Åker ofta kollektivt med Uno, både buss, tåg och flyg.

Har aldrig varit med om något negativt eller att någon pratat negativt om att jag har med hunden.
Men så är han liten, sitter i mitt knä och tar inte upp plats från andra passagerare, så ingen har anledning till att muttra :p

Känner inte att jag blivit otrevligt bemött när jag har rest med hund, däremot fick jag mig en riktig tankeställare första gången jag åkte med stadsbussen.

Hade haft hunden nån vecka (köpte honom när han var 5½mån) och skulle ut med honom till en vän. Kliver på längst fram, smockfullt. Föraren påpekade att jag skulle gå bak i bussen, just ja den detaljen! :o. Om jag tänkt till lite bättre hade jag dragit mitt kort vid mittingången för att undvika att behöva gå igenom hela bussen. Jaja, lika bra att börja sicksacka sig fram tänkte jag, fast jag har då aldrig varit med om att en gång på en fullsmockad buss har blivit så tom SÅ fort, folk bokstavligen satte sig i varandras knän vid fönsterplatserna, rädda barn skrek och en ännu räddare hund ville knappt röra sig framåt bland alla människor där det uppenbarligen inte var en trevlig plats att vara på... :crazy:
Upplevelsen har i alla fall fått mig att tänka mig för lite bättre när man vistas med hund på offentliga platser... :o

tja, ingen händelse på en buss men när jag väntade på en buss en gång så var det några småungar som sköt raket mot min systers hund. Jag blev arg men lyckades kontrollera det och frågade om de har lust att betala en dyr veterinärräkning som gör att de inte får någon veckopeng/månadspeng det kommande året om någon blir skadad.

Sedan dess har de, så vitt jag vet, aldrig skjutit raketer mot vare sig djur eller andra människor.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka