apocalypsen

Trådstartare
Har klurat lite på det här, eftersom jag jag är redo att skaffa en valp.
Just nu har jag en volvo 745 som nog rullar ett år till, den kommer antagligen ersättas med en v70. Det skiljer ju sig rätt bra på bagageutrymmet i dessa bilar och eftersom jag är en överplanerande fanatiker funderar jag på vilken typ av hundbur man ska välja.
Köpte en men eftersom jag inte hade någon hund sålde jag den igen när ekonomin rent pötsligt inte tillät att jag skaffade en. Dessutom var den giganto och det var med nöd och näppe den fick plats i bagaget på 745 an och v70n verkar ha ett något mindre bagageutrymme.

så vad använder ni andra och i vilka prisklasser ligger burarna nya resp begagnade?
Har ni någon bra hemsida får ni gärna PMa den
Tänkte vara ute tidigt eftersom burar inte är billiga och man ska dra ihop pengar till det med:cool:

Apo som tycker burar är mystiska och krångliga saker

Sv: Hundburar

Jag Bygger hundburar själv.

har plockat smarta lösningar från burar jag gillar o plockat ihop en egen modell. Har gjort åt ett 20tal hundfolk allt från normala hundmänniskor till Elite förare o alla varit kanon nöjda med burarna inte ett klagomål.

Bygga känns som lite överkurs för mig:angel: eller egentligen inte men mer som ett projekt som kommer hamna i högen med de övriga 75000 oavslutade:cool:

apocalypsen skrev:
Bygga känns som lite överkurs för mig:angel: eller egentligen inte men mer som ett projekt som kommer hamna i högen med de övriga 75000 oavslutade:cool:

Men jag bygger går o beställa :smirk:

Jag har en V70 och kommer så snart som möjligt att byta bur (från en riktig skitbur), och då blir det med 99% säkerhet en Jeppebur. Anledningen är att jag har Jeppegrindar i en annan bil och är nöjd, jag vill ha skrammelfritt, utrymningsluckor, dörrar och mellanvägg som lätt går att ta bort utan verktyg. Hittills har jag inte sett någon annan bur som uppfyller allt detta. Men är det någon som känner till någon sådan bur så tipsa gärna, för Jeppes burar är DYRA...

Ginger skrev:
Jag har en V70 och kommer så snart som möjligt att byta bur (från en riktig skitbur), och då blir det med 99% säkerhet en Jeppebur. Anledningen är att jag har Jeppegrindar i en annan bil och är nöjd, jag vill ha skrammelfritt, utrymningsluckor, dörrar och mellanvägg som lätt går att ta bort utan verktyg. Hittills har jag inte sett någon annan bur som uppfyller allt detta. Men är det någon som känner till någon sådan bur så tipsa gärna, för Jeppes burar är DYRA...

jag har några få ideér från Jeppe men gillar Stilburen bättre men de burarna kostar 7000:-/st o det kan man få samma bur betydligt mycket billigare än så om man ber en privat person göra buren.

titta på jeppes hemsida så mycket larv har jag inte läst på länge
de hårdaste svetsarna, o visar en bur där en bil ovan på. det är väl inte så man krockar. sen o bygga en fyrkantig konstruktion så är den ju styrk som fan, samt att de har två plankor vid kanterna som födelar trycket från bilen va är det för nåt larvigt test då. Sen har dom ju gjort krocktest men det säger ju inget att svetsarna hållt i alla gånger.
nej Jeppe där betalar man för mycket pengar tycker jag. lika så Stilburen. bättre o åka till lokala plåtslagren så bygger han efter bilen som jag har gjort åt samtliga då får man en bur exakt efter som man själv vill ha det

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag undrar hur ni har era hundar i bilen, det finns en uppsjö av burar, bälten osv. Inom kort flyttar vår store vilde hit, en blandras...
Svar
15
· Visningar
1 015
Senast: Bexzor
·
Äldre Jag kommer köra min nuvarande Volvo V70 så länge den funkar, men har bestämt mig för att börja tänka kring vilken bil som kan passa som...
Svar
2
· Visningar
536
Senast: Tranan
·
Övr. Hund Vi har en volvo v70 och en cockerspaniel. På marknaden finns u hur mycket som helst vad det gäller halvburar, och på beg marknaden oxå...
Svar
3
· Visningar
1 175
Senast: ako
·
Övr. Barn Ja, nu har jag bestämt mig för att jag ska byta in min bil mot en annan bil i prisklassen 50-60.000 kr snart. Eftersom vi ändå inte...
Svar
14
· Visningar
1 849
Senast: tinissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025