Hundattack *igen*

CA

Trådstartare
*Suck*

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1112390,00.html

NÄR ska det göras nåt åt dessa instabila hundar?

Återigen kan man läsa på AB om en hund som attackerat folk och djur.

Denna gång en pitbull som först huggit sin ägare, sedan gått lös på en kvinnas hund, och sedan högg den en unge när han skulle hämta sin cykel i ett cykelställ.

VARFÖR får en sådan hund fortfarande se dagens ljus? :mad:

Sv: Hundattack *igen*

Fattar inte hon själv att hunden är farlig? Uppenbarligen mår den dåligt eftersom att den attackerar hejvilt runtikring sig.

Borde inte hon få förklarat för sig att hunden bör avlivas av polisen? Så många fall som de fått in så borde de lärt sig någonting.

Hunden behöver ioförsig inte må dåligt.
Däremot är den ju helt klart utom kontroll och därmed farlig för omgivningen. Det är uppenbart att tjejen inte klarar av att hantera den. Och vilken annan person skulle vilja ha den ?(jo jag minns att det var nån bukemedelm som ville det. Undras om hon har ändrat sig)

Alltså bör avlivning vara det enda rätta.

Lite OT
...och när ska människor inse att skaffa hundar de har kompetens nog att klara av.

Jag bor i ett område som domineras av socialgrupp 3.
Av någon otroligt märklig anledning så kryllar det av hundar här och vilken typ?
Amstaff/bullterrier/rottweiler/dobermann/pb/schäferkorsningar.
En och annan renrasig finns men mest är det hopkok och det är solklart dominerat av ovanstående raser.

Noll jävla koll har deras hundförare dessutom.

När man måste luta sig bakåt med tvåhandsfattning om kopplet där det i ena händen hänger en jättehund som står på bakbenen och håller på att strypa sig själv...borde man inte då fatta att det är något som är fel?

Här kopplas inte heller hundarna i halsbandet utan här ligger kopplet som en ögla runt ljumskarna.
Enda sättet att få hej på monstren misstänker jag.

Det där är väl den tjejen och hennes hund som vi diskuterade för..... kommer inte ihåg, men visst var det uppe i vintras/våras? Readn då var det ju många som ville ha hunden i jorden, och förstås några som försvarade den med näbbar och klor......

Galet är vad det är, hade min pojk gjort det den här hunden gjorde första gången hade han aldrig fått chansen att upprepa det de andra två gångerna......

Hon skulle väl ha den med sina andra hundar ute si kogen och allt skulle bli så bra så?

Usch, jag låter verkligen cynisk nu, men det här är hemskt!

Jag fattar inte att nån tar tag i detta och får ägaren att förstå att såhär kan det inte fortsätta.

Hon skulle väl ha den med sina andra hundar ute si kogen och allt skulle bli så bra så?

Usch, jag låter verkligen cynisk nu, men det här är hemskt!

Var det någon som ville ha den nämnda hunden i artikeln? Och ha den ute i skogen, avskärmad från folk då eller? Vad gör hon den dagen då hunden vänder sig mot henne eller hennes hundar? Sätter den utanför huset med en koja och slänger till den mat?! :crazy:

Ja, det var väl nån gång i vintras/våren som hunden högg sin ägare.

Haha, man får inte skratta men.. Det var ju någon här på buke som försvarade den här hunden. Man hade minsann kastat hunden i ägarens ansikte eller hur det nu var. Och hunden var minsann jättesnäll. Oja..

Avliva hunden nu.

Hon svarade bara att hon inte var rädd för att dö när hon fick precis den frågan :crazy:

Undrar också det...något är väldigt sjukt eller fel med hunden, och jag tror knappast den kan må bra när den beter sig så...Tycker det vore snällast om den fick avsluta livet nu.

Ah,kommer också ihåg det,är ingen hundmänniska men en hund som biter sin ägare rätt i ansiktet när hon blir angripen av (2?) andra låter inte helt sund.

Sedan kanske den är jättesnäll att klappa emellanåt, det vet inte jag,men något säger mig att något inte står helt rätt till.

Lite OT
...och när ska människor inse att skaffa hundar de har kompetens nog att klara av.

:bow:
håller helt å hållet med, precis som när man ser på dessa hemska hundprogram på tv från amerika. Hunden får en promenad var 3:e dag om ens det och ägarna fårstår inte varför hunden beter sig illa.

oh ja, den hunden verkar supersnäll! Inga problem att skicka en unge att ut och gå med den hur som helst inte :D

kl

Jag måste i ärlighetens namn erkänna att jag inte känner eller har träffat många "pitbulls", men däremot fler rottweilers. Och de är dem hundar jag faktist har mest respekt för, eller är osäker på dem.
Mycket beror på allt man läser i tidningarna, även om man inte ska tro på allt man läser om, men ingen rök utan eld...

Även om antalet seriösa hundägare överstiger de "oseriösa" till dessa raser, får man bara läsa om dessa otrevliga händelser.
Vilket har bidragit att jag undviker dem, vilket jag tror fler än jag gör. I samband med det tror jag också man utsöndrar rädsla för dessa hundar. Vilket inte är bra för hunden, om var och varann människa hunden möter är rädd för den.

I det här fallet kan jag förmildra dem senaste 2 händelserna. Min första hanhund var mkt hanilsken. Men var båda hanarna lösa blev det sällan bråk, utan dem gick runt och spände sig för varandra. Gav den andra hunden upp slutade han direkt. Värre var det om någon var kopplad.
Alla vet också att man aldrig att man ska gå fram till en bunden okänd hund. Otroligt korkat då att binda sin hund i ett cykelställ då. Där det finns cyklar som ägaren troligtvis vill hämta någongång.
Och dessa två händelser skulle kunna hända vilken hundras som helst.
Men den första händelsen, att någon, familjemedlem eller ej, kan hetsa sin egen hund att attackera en, är helt otroligt. Och med dem skadorna tjejen fick, skulle jag aldrig våga behålla en sån hund. Nu pratar vi ju inte fläskläpp eller blåmärke.

Men som någon skrev i den andra tråden (tror jag), så bör ju något slags av körkort införas för dessa raser, så att dem som är seriösa och verkligen har fina individer inte drabbas.
För efter allt man har läst drar man, tyvärr, alla över en kam...

Problemet är inte rasen i sig, utan att den här tjejen med all tydlighet visat att hon absolut inte kan hantera hunden.

Jag tycker ioförsig att man aldrig ska binda en hund utan direkt uppsikt, men i SYNNERLIGHET inte en hund som tidigare visat agressivitet.
Hanhundsilska är inte ovanligt, men då ser man till att ha hunden kopplad. Eftersom hunden redan bitit en hund så kan man undra varför hunden var lös igen.

Liknande trådar

Övr. Hund :mad: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7154049.ab När jag läste rubriken sa jag till sambon "100 kr på att det var en unge som...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
15 842
Senast: tessiem
·
D
Övr. Hund När jag var på väg till stallet vid kvart i ett idag såg jag en liten tibetansk spaniel på en gräsmatta. Inget halsband eller nånting...
Svar
12
· Visningar
1 608
Senast: Duplica
·
T
Övr. Hund http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,976459,00.html Mycket i denna artikel är helt sjukt, men det som jag fastnade för...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
9 669
Senast: Casper
·
Övr. Hund Belgien vill införa spöstraff på hundar som exempelvis bajsar där dom inte får. Är det inte ÄGAREN som isf ska få spöstraff då? Hundar...
Svar
10
· Visningar
936
Senast: Nozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama