Hundar ger livskvalitet

evis

Trådstartare
Åhhhh måste bara göra en sån här fjortis-tråd :o

Vovvan och jag har varit ute och först tömkört unghästen och sedan varit ute med de andra två i skogen. Det är blött och äckligt ute, snöar sån där äcklig blötsnö och slaskar på marken. vovvan får ta i rejält för att ta sej fram i snön.

Nu när vi kom in i gen lagom blöta och lite små-slöa efter uträttat arbete, drog upp laptopen i knäet i soffan, så kom trötta vovvan och la sej tätt intill bredvid här i soffan. Så nu ligger min ena arm över henne och jag känner hennes andetag.

Så här är det ju varje dag, men ibland inser man hur bra man har det. Sambon jobbar kväll i veckan och är inte hemma, men vad gör det, ensam är jag aldrig med vovvan som livskamrat... :love: Hon finns alltid här, med värme och närhet. Det fascinerande med hund, i jämförelse med hästarna eller katterna - hon är precis bakom eller bredvid precis hela tiden, som en skugga. Man vänjer sej fort men tänk vad häftigt det är...

Det är häftigt. Mysigt. Underbart! :love:

Berätta om era mys-stunder med era vovvar!
 
Senast ändrad:
Sv: Hundar ger livskvalitet

Igår var min hund en sån där goseplutt! Han satte sig vid min stol när jag satt vid datorn och tittade med sina stora, bruna ögon på mig, så där bedjande ni vet! Jag klappade lite på honom och man såg hur han njööööt av det, så jag kröp upp i soffan och bjöd upp honom - då kryper han upp och lägger sig på rygg i mitt knä, som en liten bebis och bara blundar.....:love: Så ska man ha lite täcke över benen, och mattes arm under huvudet, då brukar han somna och snarkar så gott:love:

Till saken hör är att han är över 60 cm i manken och en bitt över 40 kg tung, så han tar ju lite plats sas :D
 
Sv: Hundar ger livskvalitet

:D Jo jag tycker det är bra med en liten hund. Jag gillar att ha dem nära, men såna bjässehundar är svåra att ha i knäet eller bredvid i soffan :p
 
Sv: Hundar ger livskvalitet

Det går bra - om matte bara håller åt sig ordentligt i soffan så:angel: :D
 
Sv: Hundar ger livskvalitet

Jag har haft min Grand Danois pojke Harry hemma i en vecka nu.
Han är 11 månader och alldeles UNDERBAR :love:

Han har sin plats i sin säng på golvet i sovrummet, men i morse när jag vaknade låg han bakom mig, med ena frambenet över sidan på mig, så han liksom låg och höll om mig. Han hade sin nos i nacken på mig och låg och snarkade mig i örat *fnissar*

:love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp