Hundägare i stan - hur tänker ni??!

mino

Trådstartare
Vad är det med hundägare i stan som gör att de alldeles tappar sinnet för normal hyfs och hygien? Förutom att varenda hörn är fullt av kiss vilket är äckligt i sig men det får man kanske stå ut med verkar hundägare inte alls kunna styra var deras hundar kissar. Det här såg jag i dag på väg till biblan (500m):
- Stor kisspöl på stentröskeln till vår port som jag fick hoppa över, hunden har alltså satt sig mitt i porten och kissat.
- Hund som kissade mot en cykel parkerad på trottoaren vid en husvägg medan matten stod jämte utan att göra en min :eek:
- Hund som kissat precis framför en uteservering en halvmeter från bordet, fräscht, not.
Ingen normal människa skulle få för sig att själva ställa sig och kissa på dessa ställen och skulle förmodligen (!) bli ganska irriterade om någon gjorde det, varför skulle det då vara ok att hundar gör det? Inte heller skulle väl någon tycka att det var ok att deras hundar kissade mot deras villa? Bara för att det är tillåtet för hundar att kissa ute betyder inte det att man kan överge all rim och reson! Borde inte detta vara självklarheter bland hundägare?!

Sv: Hundägare i stan - hur tänker ni??!

Pappersfjärilen skrev:
Jag tycker att de ska vara rastförbud inne i stan(centrum)
Iaf om de inte är mot ett träd
Nnär ajg är på stan med min hund som iof sker ytterst sällan så ser jag ju till att han har gjort sina behov innan!
Och när vi är på stan är de kissförbud för min hund iaf!

Det är nog väldigt svårt att få igenom ett förbud enbart mot rastandet utan då skulle det nog vara lättare att förbjuda hundarna att vistas där helt enkelt. Men jag håller med om att det är äckligt.

Pappersfjärilen skrev:
Jag tycker att de ska vara rastförbud inne i stan(centrum)
Iaf om de inte är mot ett träd
Nnär ajg är på stan med min hund som iof sker ytterst sällan så ser jag ju till att han har gjort sina behov innan!
Och när vi är på stan är de kissförbud för min hund iaf!

Vi som bor mitt i stan då?
Mina tikar kissar bara i parken eller på andra grönområden. Inte framför portar å så.
Plockar alltid upp efter mina, ändå kommer det sura gubbar och skäller ut en.

Tre- fyra stycken exempel och du drar alla hundägare i stan över samma kam. Du borde vara med mig och min hund en hel dag, det hör jag det.

Jag bor i stan och har hund, han får inte kissa på bänkar, eller blommor/blomlådor som står utanför vissa butiker eller blommor/buskar som man ser att någon äger och sköter om.
Självklart inte cyklar eller andra föremål.
Och ska jag gå mitt inne i stan så ser jag till att hunden är ordentligt kissad innan vi kommer till innerstaden, så jag vet att han inte är kissnödig utan bara vill markera när han vill lyfta på benet. Då kan jag lätt avstyra det.
Och ja, jag är en sådan som plockar upp hundbajset och slänger i papperskorgen också :D

Så jag hoppas inte jag hör till din skara som har hundar som skitar ner stan, dessvärre slänger jag fimpar på gatan :angel:

jamen handen på hjärtat, hur många hundägare ser du i stan som har nån som helst styrning på var och när deras hundar kissar? De flesta hundar verkar bara ha lärt sig skillnaden mellan ute och inne, så fort det är utomhus får de kissa var som helst oavsett om det är mitt i någons port. Och de flesta hundägare verkar tycka att det är ju tillåtet så de har inga betänkligheter mot kissandet. I sthlm finns det ju tusen små hörn med några träd och ganska gott om parker, jag tycker att det är mycket konstigt att det inte blivit praxis av hänsyns- och hygienskäl att hundarna kissar där i stället. Alla som tänker efter måste ju hålla med om att det ständiga skvättandet överallt där folk går är ganska ofräscht och nåt vi inte skulle tillåta när det gäller annat. Dessutom finns det många hundar i stan.

(Obs! jag är helt för hundar i stan men inte kiss i min port!)

håller helt med .. min tik är iof. lätt då hon inte kissar nån annan stans än i gräs *bortskämd* MEN det är väl ganska lätt hänt att en hund får upp en "spår" på en vägg och vips - har kissat där själv ?

tur att man har liten hund som vär hon väl kissar (om hon nu skulle få för sig att kissa på asfalt ) bara kissar en matsked ... inga pölar där inte ...

alla hundägaren gör ju inte så.
när jag är med hunden i stan så går jag i mitten, så han har ingen chans att märka revir o.s.v. och sen så är jag mest ute med han i skogen för han gör behov nr 2 under buskar eller med arslet upptryckt mot ett träd ..

Liknande trådar

Övr. Hund Jag förvarnar er om att detta mest är en gnälltråd...:o Jag är så trött på att bo i stan med hund nu att jag inte alls känner mig...
2
Svar
22
· Visningar
4 001
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar