Hund som lever f*n

Sv: Hund som lever f*n

:eek: oj ja det hade blivit dyrt!

Ytterligare en dyr sak med att ha stor hund. Synd också att hudproblem är vanligt inom rasen :(

Om du frågar mig så har jag en blandras (allergihunden) och en tollare :p

New Foundland:angel:
Vad är din hund allergisk mot?

Aslan: Om man hittar vad din hund reagerar mot kanske Ciklosporin kan vara något för din hund?

Min hund är främst omvärldsallergiker (därav atopica) men också foderallergiker. Jag gjorde aldrig något pricktest/blodprov för att ta reda på exakt vad han är allergisk mot eftersom jag inte ville att han skulle hyposensibiliseras i alla fall pga åldern (han var 12 när utredningen var helt över).
När det gäller foder är han garanterat allergisk mot all fågel och griskött. Nöt och fisk är jag osäker på, han kliar sig i alla fall betydligt mindre sedan jag uteslutit det i kosten. Har tagit bort all form av spannmål också, för säkerhets skull (tycker han kliar sig mer om han råkar få i sig brödbitar utomhus eller så.)
Det han kan äta är kanin, häst och ren/älg. Som foder får han Exclusion Diet Rabbit and Potato varvat med Horse and Potato.

Han är i princip helt klifri och hud/päls ser fin ut :)

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 073
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 946
Senast: Nominous
·
Övr. Hund En liten bit härifrån ligger det en gård alldeles bredvid vägen. Inte sådär superintill man kan se ibland, men nära. Där bor det 2...
Svar
9
· Visningar
2 705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka