Hund som kräks

bambi82

Trådstartare
Min hund kräktes rejält natten mellan sön-måndag. Sedan har det varit lugnt fram tills idag. Frukosten fick han behålla men han kräktes en gång efter lunchen och nu alldeles nyss kräktes han flera gånger, han fick kvällsmat mellan 20.00-21.00.

I övrigt är han pigg och glad som vanligt. Och avföringen ser också helt normal ut. Nåt bra tips på vad man kan ge honom att äta? eller ska han fasta?

Kräks han imorgon med eller om allmäntillståndet påverkas kommer jag självklart att kontakta veterinär.
 
Dom äter färskfoder Bravo. Han har ätit det så länge jag haft honom (ca 1 år) Men jag har precis ökat på hans giva lite då jag tycker att han är lite tunn. En tanke är om det kan vara stressrelaterat då vi började jobba i måndags efter 4 veckors semester och han är lite lättstressad och trivs bäst när både jag och sambon är hemma.
 
Jag hade låtit hunden fasta i 24 timmar om han är vuxen, 12 timmar om han är valp. Givetvis ska han ha fri tillgång till vatten under tiden. Dricker han dåligt så prova att koka väldigt tunn buljong, ska knappt smaka något om du smakar. Därefter hade jag gett små portioner kokt ris som är kokt med minst dubbla mängden vatten som står på paketet och kokt så det är riktigt överkokt (ca 1 timme), litelite salt o druvsocker i. Det kan man ge enbart eller tillsammans med lite kokt vit fisk eller rå oxfärs (ren oxfärs). Ger man det i 1-2 dygn så ska man kunna successivt gå över till det normala fodret därefter.

Det jag funderar på är om han kan ha fått i sig någonting som fastnat i magen? Ben eller liten leksak eller fruktkärna t ex.
 

Liknande trådar

Däggdjur Flera gånger, senast nyss, vid tio i ett på natten så är det någon av våra kaniner som skriker. Vi har tre stycken kaniner av...
Svar
11
· Visningar
1 244
Senast: Efwa
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 559
Senast: Sassy
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 172
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 638
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp