Vet inte riktigt vad jag ska hitta på med min ponny och tänkte att jag kanske kunde få något bra tips utav er. Min ponny har fått otroligt dålig hovkvalite nu när hon kommit hem från fodervärd. Hon lyckades tappa 2 skor i väntan på hovslagaren. Dessa blev väldigt svåra för hovis att sedan slå på, hon fick även plasta båda hovarna. Efter 3 dagar tappar hon en av skorna igen och nu känner hovslagaren att hon inte kan slå på någon mer sko förren hovväggen har återhämtat sig. Ponnyn går just nu ute på bete, dygnet runt. Hon går i en platt, stor hage med mycket gräs. Hovslagaren tyckte att jag skulle ha en barfotaboots på dygnet runt tills hovväggen har växt ut, men kan man verkligen ha den på dygnet runt? Jag själv har inga problem att bara låta henne gå på betet tills hoven har återhämtat sig, men vågar man ha den utan skydd och kan hon gå med bara en framsko? Hon ömmar ej i hagen utan endast när hon går på grusväg med större stenar. Blir svårt att ha henne inne under natten då alla hästar i stallet är ute på bete och vill helst undvika det om det går. Tror även att det är större risk att hon trassar sönder hoven ännu mer om hon tvingas stå inne själv under natten. Hur hade ni gjort i detta läge?