malacogott

Trådstartare
Är det någon här som har erfarenhet av Hovpasta , Artimud eller Hoof Potty, vilket är olika hovleror. Kan man använda det direkt på en hov som man tjärat in eller
som nan badat i tex kopparsulfat?

Låt bli att tjära, det dödar även frisk vävnad.

Artimud är överlägset bäst enligt mig, och du måste inte bada hoven innan. Kratsa rent, borsta med hovkratsborsten, diskborste eller helst stålborste. Applicera med hjälp av tumme eller pekfinger, verkligen tryck-glid in leran i strålfårorna med fingertoppen.

Det sitter kvar artimud även i lerig hage i upp till en vecka!

Låt hoven torka efter hovbad om du ska applicera lera efter, blöt hov + lera = sås.

Artimud gillar jag :up: lätt att applicera och sitter bra så länge det inte är väldigt blött ute. Brukar applicera innan jag ställer in i boxen för absolut bäst resultat. Har jag fåror jag vill dreva är hoof stuff kanon, pillar in det med en söm. Då tar jag gärna artimud över sedan om jag applicerar det i mittstrålfåran.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 002
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 601
Senast: super
·
Kropp & Själ Jag tillhör en generation som växte upp med engångsbindor och tamponger som mensskydd. Alla miljövänliga flergångsalternativ som finns...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 904
Senast: Rosett
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 733
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar