Hotell i London?

Rie

Trådstartare
Någorlunda centralt. Trevligt hotell. Hyfsat i pris.
Några förslag?
Jag tyckte att ca 2300 kr per natt var väl häftigt för det aktuella hotellet...
Sambon ska på affärsresa och har en bokning där. Vi far några dagar tidigare och semestrar men
har ingen lust att betala det priset.

Någon som varit på grange white hall hotel ? Det var ju lite mer överkomlig prislapp-

Eget rum med badrum på Swiss Cottage hotel? Egentligen ett vandrarhem men har några få vanliga rum också. Ligger längs Jubilee Line. Var väldigt bra pris då vi åkte förra året. Frukosten är dock en budgetvariant och det fanns ingen tv på rummet. Vacker byggnad med egen pub etc

Eget rum med badrum på Swiss Cottage hotel? Egentligen ett vandrarhem men har några få vanliga rum också. Ligger längs Jubilee Line. Var väldigt bra pris då vi åkte förra året. Frukosten är dock en budgetvariant och det fanns ingen tv på rummet. Vacker byggnad med egen pub etc

Marriott I Swiss Cottage har ibland supererbjudanden som kan vara värt att kolla.

• Gilla
Reactions: Sar
Central Park hotel har jag bott på flera gånger. Bra hotell till vettigt pris och ligger mitt emellan Queensway och Bayswater tunnelbanestationer (röd respektive grön/gul linje) så smidigt att ta sig till andra delar av stan också.

Har inga bra tips, tycker båda ställena jag bott på varit sunkiga trots högt pris. Standarden är ofta väldigt låg i London vad jag har upplevt. Välj inte till frukost utan ät på Starbucks eller liknande!

Palmer Lodge Swiss cottage, bara för att förtydliga

Har bott på Ashley Hotel vid Paddington station. Väldigt små rum och ännu mindre badrum, men ska man bara sova och inte spendera massa tid på rummet så tycker jag det var helt okej. Frukosten var väldigt söt, vitt bröd och sötad yoghurt med marmelad och ost som pålägg. Man kunde förvisso få lite grövre rostat bröd, men bara en nyans mörkare än det vanliga ;)

Standarden är överlag inte jättehög och matchar oftast inte priserna kan jag tycka. Men är man inte så kinkig, så.... så har man det lättare :)

Vi har bott två gånger på Mermaid Suite hotel som ligger på en parallellgata till Oxford street, mitt emot Disneybutiken. De har ett bra pris och helt okej rum och badrum. Bättre standard än många andra jag varit på i London. Frukosten är även den okej för att vara England. =) Läget går ju inte att få bättre!

Jag har bott på ett mycket prisvärt hotell vid Kng's Cross - Montana Excel. Det är inte mysigt, men det är rent, har supertrevlig personal, hyfsat fräscht och ger verkligen valuta för pengarna. Engelsk frukost ingår i priset. Det är ca 5 minuter till King's Cross station, men hotellet ligger inte vid genomfartsleden så trafiken är inte störande.

Jag har bott i enkelrum för några år sedan och hade då dusch på rummet men toa i korridoren. Senast jag var där, hösten 2013, var vi fyra stycken och fick ett familjerum. Det låg i källaren - låter mindre mysigt men rummet var helt ok och vi hade ett jättestort badrum som var bara vårt. Tror rummet kostade ca 1500 kr/natt, men pundet stod lägre då.

Vi har bott på Tune Hotel i Paddington. Nybyggt och fräscht, inga heltäckningsmattor på rummet.
Nä man bokar så bokar man ett rum och lägger till om man vill ha hårtork, tv, wifi mm så ju färre "tillbehör" man behöver desto billigare blir det.

Någon som varit på grange white hall hotel ? Det var ju lite mer överkomlig prislapp-

Jag har inte bott där men jag vet var det ligger och får ni ett bra pris där är det ju strålande läge för att kunna promenera till typ allt.

Äta frukost på Starbucks skulle jag inte rekommendera dock - vill man ha ett ordentligt morgonmål mot en vettig kostnad gör man bättre i att äta riktig engelsk frukost på hotellet eller på ett kafé. Starbucks är svindyrt och en grillad macka för £5 ger inte lika mycket energi som en rejäl varm frukost.

Jag och min sambo bodde på Golden Eagel Hotel vid Paddington. Rent och fräsch och väldigt nära till Subway där vi åt våran frukost. Det fanns även en Bagelsbutik och en smoothiebutik på samma gata så vi gick inte hungrig där i alla fall ;)

Jag har varit både här och var i London och blivit frälst av Staybridge Suties i Statford.
Ligger 10 m från europas största (det va det när jag var där förra året iaf) shoppingcenter.
Alla "stora" varumärken som Topshop, Primark, VS, Forever21 mm finns, oändligt många olika matställen,
med skillnaden från stan att det är 0 personer i kö, i stan är det ju fullproppat när man ska prova kläder :wtf:

Underbar frukostbuffe med allt ifrån färsk frukt, varmt, till crossiants och yoghurt.
Kaffemaskin som man får använda dygnet runt, gym som ingår, man kan käka frulle på terassen också har dom en spelhörna.
På torsdagar har dom gratis vin, ost, kex och frukt på em.
Lägenheterna är stora och välutrustade med ugn, micro, kyl, vattenkokare, spis så om man vill kan man laga egen mat.

Det tar ca 15 min in till oxford street med tuben (samma linje). Strax under 2000 spänn per natt.
Personalen är supertrevlig och det kostar inget extra att lämna in bagaget. 8,8 av 10 i betyg på booking.
Ska dit igen om en månad :love:

Har kollat de ställen som nämnts i tråden, de flesta var fullbokade och för dom som inte var det skiljer det bara nån hunka per natt om man lägger till för frulle och bagageförvaring. Ang Tune så ingår "allt" som hårtork etc för samma pris om man bokar vi hotels eller booking, det är på deras hemsida som de lägger på extra för hårtork, wifi mm. Så boka inte via deras sida om du väljer den!

Någorlunda centralt. Trevligt hotell. Hyfsat i pris.
Några förslag?
Jag tyckte att ca 2300 kr per natt var väl häftigt för det aktuella hotellet...
Sambon ska på affärsresa och har en bokning där. Vi far några dagar tidigare och semestrar men
har ingen lust att betala det priset.

Fick precis ett erbjudande som kan vara värt att kolla upp. Skickar ett PM.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka