Horse Saver täcken

cactuspower

Trådstartare
Är nyfiken på dessa täcken, alltså av märket Horse Saver.
Vad har ni för erfarenhet om dessa? Är de hållbara, slitstarka osv.?
Håller de tätt? Hur är passformen på dem och hur är de i storlekarna?
Värda priset?

Är väldigt nyfiken och tacksam om ni ville skriva ner er funderingar och åsikter kring detta täcke. Tack! :)

Sv: Horse Saver täcken

Källqvists Horse saver eller hur?
Har flera olika av dessa, tycker de är bra för den pris klass de ligger i. Har både 300 g vinter och 360 g vinter täcken, samt regntäcket med halvhals. Samtliga håller tätt och har även hållt tuffa tag bland grabbarna i hagen en del....Framför allt ligger de med halvhals väldigt bra på min häst, halkar inte på sniskan och drar inte i bogen. Upplever storlekarna som "normala" dvs varken små eller stora i storleken.
Gillar även att de har snabb spännen och resår del vid kryss gjordarna....

som sagt, jag gillar dom!

Jag har ett som är jättefint! Ett vinrödrutigt thermoinnetäcke som jag köpte för en femhundring på Granngården. I övrigt tycker jag deras täcken är ganska fula. Har varken hört bu eller bä, men mitt har hållit bra.

Ok, tack för att ni delade med er om era erfarenheter! :)
Fler som har täcket eller har t.ex. medryttarhäst el. dyl som har ett sådant täcke får också gärna skriva vad ni tycker om detta.

Det täcket som jag är intresserad av är ett grått med typ svarta kanter på.
Det är ett utegångstäcke med 360 g foder i. Är det någon som vet om det som jag tänker på är med halvhals eller utan någon hals alls? Minns inte riktigt..

Varför jag undrade hur det var i storleken var då jag satt och sökte på gamla trådar (fick dock fram så få svar och därför så tog jag upp täcket på nytt igen) men där hade någon nämt att man kunde behöva ta en storlek större eftersom täcket var rätt så litet i storlekarna.

Väldigt tacksam om fler som vet minsta lilla om detta täcke ville berätta mer om det..

Liknande trådar

Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
4 567
Senast: Pinus
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 115
Senast: Jamtland
·
Övr. Barn Var osäker på vilket prefix jag skulle välja eftersom jag avser diskutera både förskola och skola, men det fick bli Skolbarn till slut...
Svar
18
· Visningar
6 124
Senast: Sol
·
Tjatter Hej Buke, jag håller på och skriver en bok som hobbyprojekt. Har en del funderingar som jag har googlat efter men nu tar jag och ställer... 2
Svar
30
· Visningar
2 100
Senast: Tass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka