Horse Saver Sadelpadd till bomfria

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare kbr
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 313
K

kbr

Är det någon som har erfarenhet av en Horse Saver Sadelpadd till sin bomfria. Den är mycket billigare än torsions. Vad är det för innehåll allså det som tas ut?
Det som jag tycker värkar bäst är att det finns i olika storlekar som det inte finns för torsion och det värsta är att det bara finns i en färg men tack och lov i grönt den färgen som jag brukar ha på min dam.

Finns att titta på
www.gladahasten.se
gå in på bomlösa sadlar och sedan in på bomlösa sadlar igen.
Knights Bomlös sadel eller Randol's Bomlös sadel och sedan in på
Passande sadelpadd

Hoppas på svar

MVH karin

Sv: Horse Saver Sadelpadd till bomfria

Det ser ut som padden som är framtagen till Knights bomlösa. Är de det så är den värdelös, iläggena är inte tryckutjämnade. Jag har bytt ut dem mot liggunderläggsmaterial och sadeln ligger mkt bättre iom det. Det kan ju vara så att Knights tillverkare har bytt ut dem till annat material då min sadelmakare skulle prata/klaga ang iläggena. Och förhoppninsvis att andra gjort likadant. Nu i sommarvärmen känns iläggena som vanligt skumgummi i konsistensen. Vill oxå veta hur andra uppfattar denna padd?

Vill oxå veta, men om iläggen är usla kan man ju bara byta ut dom.. Har beställt ett par x-tra ilägg när jag beställde pad från grandeur i tyskland!
Färgen, grön är ju helt ok! :)

Men grandeurens ilägg har jag inte hört ngt dåligt om, iaf inte än. Men jag har inte sett dem i IRL.

Nä Grandeur är ju tillverkarna så de vet nog vilket material som är bäst för paddarna! :smirk:

Funderar på hur TL Tricos vojlockar för bomlöst är? De finns ju i svart,blått och vitt..

Också nyfiken på TL tricos är?
Det står ju bara istoppsschabrak och det står ingenting om någon padd så de borde ju vara gjorda för att man ska stoppa i sina egna paddar typ equilizer paddarna?
Funderar på "hålla schabraket på plats"-anordningen...den är ju inte som tex TN schabraken där man fäster schabraket både fram och bak om ni förstår hur jag menar?
Är det någon som vet om detta ligger still?

Senast ändrad:

Ja iläggen får man nog lägga i själv. Det verkar som om det inte finns nån fästanordning bak, men det är ju inte svårt att sy dit en egen kardborreremsa! :idea:

jag var mest fundersam hur bra den skulle sitta fram?Har testat en sådan fästanordning på en annan padd och den var kass....hela padden gled bakåt och de där stropparna hade inte mycket att säga till om men som sagt:de är väl bara att fixa och dona med symaskinen antar jag!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka