Horse Hage!

Sv: Horse Hage!

ok, jag ville försöka ha reda på hur många pallar 2500kg blir... Så jag kan meddela hur stor plats jag måste ha till stallägaren.

Jo, jag gör det eftersom jag vill undvika att dela med andra och HH var faktigst det billigaste småbals hösilage eller jag det andra var kanske 25 öre billigare men utan analys så jag kör på det som det finns analys på. Jag tänkte beställa HH så det räcker ca 2 veckor in i maj nästa år och sen släppa på bete, alltså börja vänja vid sommarbetet runt slutet av April.
Ponnyn är en D-ponny på 148 cm, grövre modellen men ska bara typ skrittas 3-4dagar i veckan i kanppt 30 min p.g.a atros i ena bakbenet.
Till detta hade jag tänkt mig fibergi och lite betfor och ev. vitaminer och mineraler.

Jag gjorde överslagsräkningen och fick 2500/365=c a 6 kg/dag, vilket ju då verkade lite ts för kusen.

Men ska du bara ha till maj blir det ju en helt annan sak!

Hästen ska inte in fören runt mtten av sep, har bete fram tills då... Så det blir ca 8 månader jag ska ha HH till..

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 997
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
681
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Ska flytta hästen till nytt stall och flyttar från en hage med ytterst lite gräs året runt till en gräshage där det är mkt gräs. Dock är...
Svar
4
· Visningar
636
Senast: Hello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka