Hörnstolp på staket

I de stall jag stått i har man valt en kraftigare stolpe i hörn och vid grindar. Det gäller att få ner de djupt i marken.

Men har också sett variant på där man inte har hörn utan går från en stolpe till en annan och "skär av" hörnet på så sätt. Känns lite bättre av säkerhetsskäl där ingen häst kan bli "instängd" i en hörna lätt och bli mobbad/sparkad på
 
Fan vad jag e bra på att freestyla på telefonen. Hoppas du hajar :D
 

Bifogade filer

  • 20190621_064025.webp
    20190621_064025.webp
    14,1 KB · Visningar: 20
Har kraftigare stolpar i hörnen och 2 stöttor, tråden går i vanliga fall på insidan stolparna men i hörnen blir det på utsidan.
 

Liknande trådar

Anläggning Ska gå med 3 hästar på samma gång till en hage över en bro 1 stor häst och 2 shettisar leder dom tillsammans. Bron har ett staket som är...
Svar
3
· Visningar
608
Senast: Mia_R
·
Relationer Har tänkt på en sak. När folk sätter upp en massa hänglås på staket o alla möjliga ställen varför tar man inte bort dom eftersig när det...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: Smoothi
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
276
Senast: Blyger
·
Anläggning Går i tankarna att byta arbetsplats och flytta till Uppsala från Norrland och vill så klart i såfall ta med min häst. Hur ser det ut...
Svar
14
· Visningar
1 730
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Svullen pung efter kastrering. Bild
  • Hundbur bil
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp