Hörnstolp på staket

I de stall jag stått i har man valt en kraftigare stolpe i hörn och vid grindar. Det gäller att få ner de djupt i marken.

Men har också sett variant på där man inte har hörn utan går från en stolpe till en annan och "skär av" hörnet på så sätt. Känns lite bättre av säkerhetsskäl där ingen häst kan bli "instängd" i en hörna lätt och bli mobbad/sparkad på

Fan vad jag e bra på att freestyla på telefonen. Hoppas du hajar :D

Bifogade filer

• 20190621_064025.webp
    20190621_064025.webp
    14,1 KB · Visningar: 21
Har kraftigare stolpar i hörnen och 2 stöttor, tråden går i vanliga fall på insidan stolparna men i hörnen blir det på utsidan.

Liknande trådar

Anläggning Vår ena hage gränsar mot en granne som fått problem med vildsvin på sin tomt. Nu har han köpt ett klent plastnät som han hägnat lite...
Svar
7
· Visningar
981
Senast: Seabaz
·
Anläggning Får hagar se ut såhär? Hela hagen är tyvärr upptrampad och hästarna kommer in med lera upp till knäna så man är tvungen att spola för...
Svar
3
· Visningar
750
Anläggning Vi har i flera år haft en skottkärra till mockning i grön plast, väldigt lätt och smidig. Lagom stor till ett litet stall. Nu har den...
Svar
11
· Visningar
572
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Min lilla omplacering är en kvick och spänstig sak - hoppar med lätthet över våra boxdörrar i stallet till exempel. Jag har en helt...
Svar
14
· Visningar
1 052
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka