Hoppa islandshäst

tildemani

Trådstartare
Hej! Jag tänkte börja hoppa min 6-åriga islandshäst. Varken jag eller hästen är särskilt bra på hoppning. Jag hade tänkt att beställa hem ungifär 7 bommar och två par cavavalettistöd (som går upp till 60 cm). Det blir väldigt mycket pengar eftersom att ingen annan i stallet är intressead av hoppning. Tips? :):):bump:

Sv: Hoppa islandshäst

Kolla begagnade hinder och bommar på ex blocket eller framförallt hästnet ! :laugh:

Sv: Hoppa islandshäst

Rid för instruktör så både du och hästen lär er hoppningens grunder på ett säkert sätt? Då slipper du dessutom köpa hinder. :idea:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
680
Senast: tara
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 003
Senast: snöflingor
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 078
Senast: zarmino
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 398
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka