hoppa gammal ponny

Nellson

Trådstartare
Hej! har en 23 åring New Forest ponny. som yngre hoppade hon enstaka hinder på 1.05-1.10.
skadad denna vintern(jack i ena ballen och troligvis hovböld i jacket) nu är hon igång igen och rids 4-5 gånger i veckan. mest skogen, ibland privaträning i dressyr. nu till frågan, hur högt/ofta tycker ni jag ska hoppa henne? väldigt het mot hindret och ÄLSKAR verkligen det!:D pigg och glad annars och skrittar ut dom dagarna jag inte rider henne. får hö 3ggr om dan(grovt) + musli och b-vitmainer på kvällen.

Min 23-åring har tävlat upp till LB men tränat högre i sina yngre dagar. Nu hoppas han mer sporadiskt (mest för att jag tycker det är tråkigt att bära bommar), men jag försöker rida markarbete nån gång i veckan. Han tycker det är superkul! Håller hindren till max 70 cm, oftast lägre för att inte slita för mycket på honom. I övrigt tränas han fullt i dressyr och rids ut regelbundet.

Liknande trådar

Träning Måste bara höra om någon varit med om liknande även om detta inte är något problem jag har idag... För ca 2 år sedan (hösten 03) hade...
Svar
18
· Visningar
2 044

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka