Hönan Augustina får eget...

Fraggel_Tess

Trådstartare
För två veckor sen hittade jag Augustina blodig och skadad i hönshuset. De andra hade hackat henne så hon fick egen bostad i fredags tyckte jag det var dags för ett nytt försök då hon piggnat till men icke sa nicke

Så nu får Augustina eget boende. Ska kolla lite annonser och se om man kan få tag i en fästman också! Tur att man har kvar gamla kaninens utebur. Blir perfekt sommarbostad för Augustina!

Att djur ska var så elaka mot varandra.
Bra att du ordnat en annan lösning i alla fall. Hoppas hon kommer trivas i sin nya bostad och att du hittar en riktigt snygg fästman åt henne...

Mmm dom kan det. Kan glädja mig att Augustina funnit sig till ro och pickar ute! Nu är det bara till att leta fästman!

Synd att du bor för långt ifrån. Annars hade du :Dkunnat ha lill-tuppen *om flickorna nu inte skulle tycka om honom*.

hoppas dom andra hönorna blir riktigt avundsjuka nu när augustina får en egen fästman :D ;)

Vi får hoppas på det. Har en tupp gång nu av dvärgras. Holger heter han *S* Ska åka och titta på den ikväll!

ja ni, det är inte bara höns som kan vara elaka! Jag har försökt att tukta min ankgubbe i vår, eftersom han är så grym med de andra ankorna. Han är vältränad som en jakthund eftersom han far och skenar över våra ägor för att vakta sitt revir mot alla andra sjöfåglar, även de vilda. Springer han inte omkring, så simmar han med turbofart för att vakta så ingen annan kommer in på hans revir. :devil: ( kuligt, eftersom han bara har x-antal mil älv att vakta) hm........

Jag vet inte hur många gånger jag jagat honom med kvasten, men alltid glädjer man väl nån!? (grannarna) :D

En jag pratat med säger att fåglar kan vara ohyggligt grymma med varann, och det inte är så mycket som hjälper.......

ha de

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick :idea: Vet du vem jag är, håll det för dig själv. Ska till hösten flytta ihop med min pojkvän, han har...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 347
Senast: Grana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar